Elementet går inte att stänga av

Philosophia

Trådstartare
Jag har ett vattenburet element i min lägenhet som det uppenbarligen är något fel på. Elementet står och gassar, vilket det inte ska göra. Vi provade därför att stänga av det helt, men det gassar fortfarande. Det hela är felanmält till vår fastighetsskötare sedan två veckor, men ingenting händer trots påminnelser.

Jag tippar att det är något fel på ventilen (från MMA). Finns det något som jag själv kan göra?

Sv: Elementet går inte att stänga av

Det brukar vara en liten "pigg" inne i termostaten som fastnar, förmodligen pga oxid eller nåt sånt. Har sett när folk fixat det, har dock inte provat själv men det ser lätt ut. Googla på "Fixa ventil element" så hittar du beskrivningar om hur man gör.

Sv: Elementet går inte att stänga av

Ta bort själva vredet och dra ett buntband kring röret och piggen så att den åker in :) fick göra så på mitt element fast då pga att vredet var paj. Funkar iaf tills ni får hjälp!

Liknande trådar

Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 832
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 209
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 552
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka