MissFideli
Trådstartare
Förtydligande: förbrukningen är inte inget jag hakat upp mig på, 270 kr/månad är väl ganska normalt.
Det var nätavgiften jag tyckte var konstigt stor.
Det var nätavgiften jag tyckte var konstigt stor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är den till för då ?Den har inget med uppvärmningen att göra, så jag räknar den dit.
Vad är den till för då ?
Nu sitter jag på mobilen, så kan inte se fakturan, men min förra elnätsräkning låg på 638 kr, vilket jag antar är för ett kvartal, och skulle då landa på ungefär samma kostnad som du har.
Så är det i den hyresrätt som jag bor i (allmännyttan). Värme ingår i hyran men golvvärmen i badrummet kommer på elräkningen.Komfort? Den måste inte användas för att hålla varmt i badrummet. Det är bara mysigt med varmt golv när det är kallt ute, men första 5 åren jag bodde här var den inte på alls. Precis som en värmemadrass inte tillhör uppvärmningen.
Missade skatten på räkningen.Fast jag betalar ju mer än halva din per månad?
Då kan du ju inte behöva dimensionera abonemanget efter det. Jag hade bytt och skulle säkringarna inte klara det så skippa golvvärmen. Här är 16A lgh typ halva priset mot 20A i fast avgift.Komfort? Den måste inte användas för att hålla varmt i badrummet. Det är bara mysigt med varmt golv när det är kallt ute, men förata 5 åren jag bodde här var den inte på alls.
Då kan du ju inte behöva dimensionera abonemanget efter det. Jag hade bytt och skulle säkringarna inte klara det så skippa golvvärmen. Här är 16A lgh typ halva priset mot 20A i fast avgift.
Men jag är en sådan som av princip hade vägrat betala för egen elvärme om det ska ingå värme i hyran jag betalar.
3 månader, och den där posten på över 44 öre/kWh har jag motsvarande 24,5 öre. Det är nog som någon säger, du har en väldigt dyr nätleverantör, vilket ju är svårt att byta (läs omöjligt annat än att du flyttar). Tyvärr kan ju nätleverantörerna sätta vilket pris som helst, eftersom det inte finns någon konkurrens, och lagstiftningen har visat sig vara helt värdelös.2 månader då, om jag läser rätt. Jag har nån post med över 44 öre/kWh.
Tycker din elräkning verkar billig, detta är min från mars månad (har eluppvärmning och betalar månadsvis) bor också i lägenhet. Detta drar sig mot de billigare räkningarna pga det blir varmare ute.
Visa bifogad fil 28512
Hela elnätet är kasst och har precis som järnvägsnätet knappt underhållits på minst 50 år, nu när de håller på rustar och fortsätter gräva ner på flera håll höjs även nätavgifterna. Ellevio passade även på att höja sina avgifter rejält när de gick från Fortum och blev Ellevio, var en hel del skriverier då.
Bor i en etta på 57kvm tror jag det var, såg nu på räkningen att det är nätavgiften som är den dura posten.Ja, jag betalar ju inte för värmen, så klart det blir billigare än för er som gör det.
Bor i en etta på 57kvm tror jag det var, såg nu på räkningen att det är nätavgiften som är den dura posten.