MissFideli

Trådstartare
Fråga. Jag har kommit fram till att jag inte riktigt förstår mina elräkningar. Jag betalar åt 2 håll, det vet jag. Men båda är rätt höga, betalar jag dubbelt eller är det som det ska?
Inte själva förbrukningen alltså, utan resten.

Bifogade filer

• 20190421_081917.webp
    20190421_081917.webp
    186,4 KB · Visningar: 126
Fråga. Jag har kommit fram till att jag inte riktigt förstår mina elräkningar. Jag betalar åt 2 håll, det vet jag. Men båda är rätt höga, betalar jag dubbelt eller är det som det ska?
Inte själva förbrukningen alltså, utan resten.

Det är som det ska. En faktura är för elnätet och en faktura är från elhandlaren.

Så jag betalar 369 kr/månad för att använda elnätet och 260 ca för förbrukning? Är 600 kr/månad verkligen som det ska?

Så jag betalar 369 kr/månad för att använda elnätet och 260 ca för förbrukning? Är 600 kr/månad verkligen som det ska?
De räkningar som nu ligger för betalning är ~1000 för elnätet och ~600 för förbrukning.

Mer än vanligt för jag har haft ett element i gästhuset för mina frösådder.

Normal är det ca en femhundring för nätet och lite mindre för förbrukningen. Jag gör av med mindre än 6000kWh per år.

Elnät är dyra grejer.

De räkningar som nu ligger för betalning är ~1000 för elnätet och ~600 för förbrukning.

Mer än vanligt för jag har haft ett element i gästhuset för mina frösådder.

Normal är det ca en femhundring för nätet och lite mindre för förbrukningen. Jag gör av med mindre än 6000kWh per år.

Elnät är dyra grejer.

Jag bor i en lägenhets-2:a på 52 kvm. Betalar bara för hushållsel.

Beror väl på vilket bolag man har också men vi har de största som ofta har elnäten här. Vi betalar kanske 350-400 kr i månaden 2:a lägenhet och vi betalar bara hushållsel.

Jag bor i en tvåa på 55 kvm, och gör av med ca hälften så mycket el i månaden, så om jag vore du, skulle jag fundera över vad som förbrukar så mycket el.

Jag bor i en tvåa på 55 kvm, och gör av med ca hälften så mycket el i månaden, så om jag vore du, skulle jag fundera över vad som förbrukar så mycket el.

Min förbrukning ligger enligt Göta energi på ca 270 kr/månad nu under vintern. Det tycker jag är helt okej och inget jag ser alarmerande.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 987
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
482
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar