Sv: Eländes elände
Ja den jävlen ska ha sig en snyting
Hur många gånger vill du veta om?
Första gången skulle jag ch en kompis köra runt en sjö, kanske 1 mil runt. Vi kommer iväg med fika och hela faderutten och tar oss igenom campingplats, badstrand, sommarstugor mm och HELT PLÖTSLIGT är ena däcket tomt. Jag ringer föräldrarna som mötte oss vid OK i närheten, dit går vi så vagnen inte har någon tyngd i sig, pumpar upp däcket maximalt och travar sedan raskt hem igen! Sista biten fick vi gå...
Andra gången var på tävling. Jag hade innan vi gick och selade på inför maraton många gånger kollat båda däcken men på väg till starten ropar någon "DU HAR PUNKA". Jag tittar ner och visst har jag det. PANIK!! Många försökte hjälpa till men hjulet satt ju som berget, vi hade ju med oss så vi kunde laga om vi bara fick av hjulhelvetet... Tur i oturen var uppstallningen på en travbana så det fanns en rockard (dock 1 meter längre än min...) som vi lånade som var oerhört obekväm!! Med den långa vagnen fastnade vi dock i ett hinder när vi inte kunde "smita förbi" vattnet som planerat (Clicken vägrade genom att visa upp magen för publiken
) så vi fick ändå bryta. Till saken hör ju att vi hade utklassat motståndet i både dressyr och precision att vi i stort sett bara hade behövt ta oss igenom banan för att vinna totalen, men det lyckades vi då ju inte med...
Efter detta beställdes nya hjul och däck!
Som dock tog tid på sig att komma, så kommande tävling körde vi med tejpat däck (dom var gamla och hade spruckit i gummit då...), som tidigare nämnt, eltejpen - kuskens bästa vän! Men då hade vi sagt att skit samma om det blir punka, vi kör ändå när vi ändå skulle få nya hjul.
Vill du höra fler historier? Att man ändå kör man med luftfyllda däck när man har riktiga gummihjul...
Måste vara ett tecken på ren och skör dumhet!