Ja, varför inte? Varför skulle det vara omöjligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, varför inte? Varför skulle det vara omöjligt?
Det finns de som är överkänsliga för el sen om det allergi eller något annat vet jag inte.Vad tror ni; kan man vara allergisk mot el?
hur reagerar din mor på en faradays bur?And here we go again
Som dotter till en elarergisk mor så säger jag JA men du kommer få drivor av svar från folk som kommer anse att min mor bara är lat eller psykisk sjuk.
Flimrande bildskärmar kommer vi äldre ihåg, innan TCO92. Och dess huvudvärk....men har åtskilliga gånger fått migrän av att sitta i flimrande lysrörssken för länge).
Den här anekdoten stämmer överens med min uppfattning i ämnet. Det är mer en förväntan än nåt annat som ger besvären.Jag minns ett tillfälle då jag väntade på min tid hos kiropraktorn i väntrummet och en kvinna kom in och satte sig ned i soffan bredvid. Efter ett tag började hon se mer och mer ansträngd ut och grimasera innan hon bad mig ta fram min mobiltelefon och stänga av den, hon var minsann elöverkänslig och tydligen så flödade elen från mig i det väntrum där bara vi två satt. Kruxet var, vilket jag påpekade, att min mobil redan var avstängd. Plötsligt mådde hon genast mycket bättre. Där kändes det som att det var något annat bakomliggande som triggade henne, bland detta kanske förväntningarna på att jag skulle ha en mobiltelefon på.
Hade en kollega vars man är elöverkänslig. Hennes teori var att han utvecklade det i ett hus de bodde i där det var mögel som de inte visste om och sedan kopplade det till el, lampor etc...
(Minns inte exakt hur hon beskrev det men typ så).
Hon hade svårt att tro på att det verkligen var elen i sig samtidigt som hon trodde på honom och att han mådde dåligt.
Jag föreställer mig att överkänslighetens vara eller icke vara måste gå ganska lätt att påvisa via blind-tester?
Vadå, stämmer inte det?Luftburna nötallergier som gör att hela flygplan måste hållas fria från ätande av nötter.
Vadå, stämmer inte det?
Lite stötande så att säga. Inte så långt härifrån bor det en kvinna i total isolering i skogen pga sin el-allergi. Hon kan inte ta sig nånstans. Det måste vara oerhört plågsamt att leva så.Nej det brukar inte vara så bra