El Razzo ox

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare XamberX
  • Startdatum Startdatum
X

XamberX

Jag tänkte höra lite om det är någon som vet något om denna arabiska fullblods hingsten? :)

Jag har inte hört talas om honom, han verkar inte vara avelsvärderad vad jag kan se!

Det enda jag kan ge dig är stam, men den vet du kanske!?

Jag har sett att det finns en annons i stallboken om honom och där står det att han är avelsvärderad. Men där står inte så jätte mycket mer om honom. Det är därför jag och min kompis blev lite nyfikna om vem denna hingst är! :) Men tyvärr verkar det inte som om han är speciellt känd! Jag har bara vem han är e. och u. Så har du mer så tar jag gärna emot det?!.. :smirk:

han heter inte El Rozz möjligen???

Vill minas att det blev en hingst med detta namn avelsvärderad 2001 eller 2002....Tror det var klass III
Skall kolla hemma....har nog i såna fall bild på honom...
F.ö. vet jag inget (heller) om honom annat än stammen...

Jag har bara vem han är e. och u. Så har du mer så tar jag gärna emot det?!.. :smirk:
Är han e. Raz Ama Naz u. Clary?
Frågar bara för att se om vi pratar 'rätt häst' :D

han heter inte El Rozz möjligen???
Halloj Cina :), hittar ingen El Rozz i Databasen t.o.m. -99, isf reggad senare.. inte helt omöjligt ju :smirk:!!!

Finns ej heller med på Avelshingstsidan (H.S)!

Du har väl stamböckerna, Cesam?
Det ska finnas en El Razzo ox Fa 272/89 det bör väl vara den häst hon söker?

Ja, jag har alla stamböckerna, men inte har jag dem med mig på jobb inte! Har Du det?!
:confused:

Jag blandande ihop honom med en som avelsvärderades 2001 som heter Rozzo och han är det ju inte.
Sedan har jag inte haft tid att kolla mina stamböcker hemma, eftersom jag jobbade till 21 igår kväll och har sedan 45 min resa med bil hem....Och skulle upp tidigt.
Sitter nu på jobb igen och har fortfarande böckerna hemma och kan inte kolla...
Men det är ju bra att Du kollade upp så att det blev rätt häst :idea:

Jag menade ju inte såååå, jag har ju inte arabstamböckerna :cry: öht. Jag har ju "bara" en hög för Nordsvenska brukshästen ;).
Och NEJ jag har inte med dom till jobbet, men jag kan å andra sidan inte surfa när jag kör buss heller ;) :angel:

Jag känner inte heller igen hans namn och vad jag menade var att då jag hittade hans FA:nr så borde du kunna slå upp honom. :bow:

Jag ser iaf fram emot att få lite mer info om honom nu.

Ibland blir det allt bra fel när man skriver :eek: ;)

Ha en bra dag!
Anna-Karin

Tackar! Jag ska genast ta mej en titt! :)

Inte hittat något annan info? Jag är så nyfiken! :smirk:

2:a Svaret (från mig) var inte till Dig utan til AKN.....

Och jag vet inte mer om honom än då namn, FA-nr och stam....
ingen känd hingst för mig...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten El Barone 111 Z, som ägs av Lövsta Stuteri, tas ur den internationella hoppsporten. Nu väntar ett liv på hemmaplan med fokus på...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar