E

Evelyn

Jag behöver råd!

jag har en häst jag är skötare på hästen är gotlandsruss/ new forest korsning och hon är 6 år.

denna häst står på ridskola. hon är väldigt beroende av foloken och vill heslt inte vara ensam t.ex. om man har ridlektion och man rider en och en på en hoppbana medans de andra rider på andra sidan ridbanan..
hur ska man göra för att avvänja henne, seriösa svar tack. jag vet en del hur man gör men nån som har nåt där det står på internet eller så vore bra!

hon har även eksem som kliar vet ej exakt vad det är men det är mest på manen och lite på svansen, vissa säger att det är soleksem men jag vet inte..

sedan så almänt hur ska man göra för att få en bra relation med en häst som träffas och rids av flera olika varje vecka?

och hur ska man få henne att riktigt veta att man är ledare när det är så många andra med i bilden? och bra att använda sporrar med fina hjälper eller spö på en 6:åring om hon går långsamt när hon jobbas för hon tycker det är lite jobbigt, man får bygga upp muskler lite mer men..

Jätte tacksam för råd, tips och ideer!
 
Sv: Eksem!?

funkar det bra? hittills har jag användigt helsosan salva men man kanske ska pröva det..
 
Sv: Eksem!?

Vid eksem måste man göra mer än bara smörja med Helosan. Aloe Vera kan hjälpa,men också Nylanders hästcreme,Groisal.Man får göra så gott det går att hjälpa de slippa knott,mygg osv.Är det soleksem så måste hon skyddas mot detta.Men oavsett vad för eksem så bör man inskaffa eksemtäcke.

Att skapa en relation med en häst som har flera olika ryttare dagligen är kanske svårt,jag uppfattar det som att en del blir avtrubbade gentemot specifika människor.Alla är likdana så att säg för hästen.
 
Sv: Eksem!?

fler som har bra tips om hur min relation till henne ska funka så bra som möjligt ska jag försöka köra mycket nh eller bara gosa med henne så mycket det går?
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
518
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 982
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp