Will doSpännande! Uppdatera gärna hur det går![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Will doSpännande! Uppdatera gärna hur det går![]()
Jag tänker att även om det dyker så går det upp igen. Och så får man väl hoppas att de företag man har aktier i inte har kursat vid det laget....Alltså.. 10 år efter finanskrisen, vaknade upp till diverse domedagsprofetior. Vad tror ni om detta? För mig är det mest bostadsmarknaden jag oroar mig för. Ringde naturligtvis min bror som är i finansbranschen och han suckade mest och bara "chilla lite nu och investera inte i komplexa finansiella produkter som du inte förstår! "
![]()
Jag är visserligen ekonom men har bara gått de obligatoriska kurserna i just redovisning så det är inte min starka sida. Dessutom hade jag behövt se mer av resultat- och balansräkningarna samt veta t ex vilken bransch företaget är i.Kan ngn förklara lite mer kring dessa siffror? Förstår att företaget går dåligt och att det är dåligt att tex ligga lågt på likviditetmen vore tacksam för en mer fyllig förklaring om ngn kan och har tid.
Visa bifogad fil 19462
Inte just nu, behövs inte. Unnar mig något på fik eller resturang när jag är med vänner. Blir kanske 1-2 ggr i månaden max. Köper nästan aldrig hämtmat annars. Å resterande inköp som inte är mat å städrelaterade är inplanerade.Tack för ditt svar @TygerTyger
Ngn som kör veckopeng till sig själv?
Tänkte testa det denna månaden för att utöka sparandet. Har betalat alla räkningar, fört över en större summa till buffertspar och ISK. Även fyllt på månadens matpengar på Coop-kortet (insert valfri pensionär-smiley).
Tänkte nu ge mig själv veckopeng som jag pytsar ut varje måndag.
Inte just nu, behövs inte. Unnar mig något på fik eller resturang när jag är med vänner. Blir kanske 1-2 ggr i månaden max. Köper nästan aldrig hämtmat annars. Å resterande inköp som inte är mat å städrelaterade är inplanerade.
Har köpt läsk å annat skit på matkontot med börjat skära ner på det vilket märks på matkontot.
Vad tycker ni är rimlig ”veckopeng” efter att allt är betalt, även tex mat? Dvs pengar till ren ”övrig konsumtion”?
Tack för ditt svar @TygerTyger
Ngn som kör veckopeng till sig själv?
Tänkte testa det denna månaden för att utöka sparandet. Har betalat alla räkningar, fört över en större summa till buffertspar och ISK. Även fyllt på månadens matpengar på Coop-kortet (insert valfri pensionär-smiley).
Tänkte nu ge mig själv veckopeng som jag pytsar ut varje måndag.
Ta det du har över, bestäm hur mycket du vill spara och dela upp resten i nöje?
Har du 10 över så spara 5 och ha 1250kr i veckpeng tex.
Men har du ”bara” 5 tusen över så spara tex 2000kr och ha 750kr i veckopeng![]()
Tänkte ha 3000 i veckopengÄr ändå ekonomiskt stressad över detta
![]()
Jamen precis! Hur mycket sparar du då? Inget slippa undan sparandet nu![]()
Sparar alltid rejält pga paranoid. Typ 10k på buffertspar och sen lite på ISK
Det beror nog på hur mycket du brukar göra av med? Brukar du göra av med 3,5 k i veckan och sparar nu en fem hundring i veckan är det 2 k extra i månaden. Men att snåla för att spara 500 kr är kanske inte så intressant?Tänkte ha 3000 i veckopengÄr ändå ekonomiskt stressad över detta
![]()