Ekonomi kunniga

V

valborg

Så här i boksluts tider undrar jag vad omsättningen för ett företag/förening är. Är det totala intäkterna eller intäkter + utgifter?

Exempel är en ridklubb med ca 1 miljon i intäkter och lika mycket i utgifter. Är omsättningen då 1 eller 2 miljoner?

Jag har frågat folk som borde kunna. Slagit i uppslagsböcker och letat på internet.

Jag har fått flera (två?) olika svar:
1.ett företags försäljningsvärde
2.det penningbelopp som strömmar genom ett företag.
3. ett företags köp och försäljning under viss tidsperiod
4. ett företags totala intäkter.

Tacksam för svar./ Valborg

Sv: Ekonomi kunniga

peter_lundin skrev:
Totala intäkter.
PL
Är det säkert? Jag har lärt mig att det är alt. nr 2, alltså summan av penningflödet in och ut ur företaget.
Har jag kanske alltid trott fel och därmed gett en massa felaktig, dvs. "dubbel" information... :confused:

Sv: Ekonomi kunniga

Japp, det är fel sorry ;)

Totala intäkter, men det säger ju inget om vinst eller förlust...

Men kan förstå att det kan misstolkas, för det handlar om flödet av pengar in bolaget, men säger inget om hur mycket som ska ut...

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 823
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 409
Senast: cherie
·
T
Ekonomi & Juridik Vi har ett företag på vård gård med bl a uppfödning o försäljning. Har haft företaget nu i 6 år och går tyvärr med ett underskott ännu...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 933
Senast: kisse
·
T
Hästmänniskan Jag har lite frågor om enskild firma. Vi (sambo och jag) har en gård som är taxerad som jordbruksfastighet där vi bedriver avel och...
Svar
7
· Visningar
2 353
Senast: thevalley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama