Ej orginal pass.

S

Stompan

Efter att ha smugit i kulisserna från och till i många år så har jag nu en fråga som jag behöver hjälp med.

Vilka nackdelar finns det med att en häst har ett kopierat pass?
Orginalpasset är alltså försvunnet.
Det nya passet är alldeles nyligen utfärdat.

Hästen i fråga ska tränas och tävlas.
 
Sv: Ej orginal pass.

Om originalet är av registrerande förening "dödat" och att det är de som utfärdat det nya passet så är det väl inga problem. Ring föreningen och hör, kan inte tänka mig att det skulle innebär problem.
 
Sv: Ej orginal pass.

Det måste väl vara dödat för att man ska kunna få ut ett nytt eller?
 
Sv: Ej orginal pass.

Hästen får inte gå till livsmedelsproduktion om inte orignalpasset finns (och är tomt på livstidskarenspreparat)
 
Sv: Ej orginal pass.

Min häst har duplikatpass eftersom den som sålde henne till mig hade slarvat bort hennes papper. Hon har haft det i nästan tio år och det är aldrig någon som har reagerat på det. Som någon skrev tidigare var det ifyllt att hon inte fick ingå i livsmedelsproduktionen annars är det som vilket pass som helst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 682
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 168
Senast: mamman
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 273
Senast: Habina
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
989
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp