Ej färdigbetald häst

Sv: Ej färdigbetald häst

Kontakta jurist! Finns flera som har gratis rådgivning (annonserar ofta i Ridsport). Fråga hur du ska gå tillväga så kan de säkert ge dig tips.

Sv: Ej färdigbetald häst

OK men så hästen har inte fått några nya skador sedan den lämnade dig?
Har köparen betalt en handpenning och skulle betala resten senare eller vad har ni hade ni gjort upp om?

Nej den har inte fått några nya skador, inte så vitt jag vet utan det gäller en väl dokumenterad skada och köparen har fått alla hemgångsråd från kliniken och dessutom köpt hästen för ett vrakpris pga av detta. Ja hon har lagt 60% av köpeskillingen och ska in med resterande skulle in! den 21/9...allt enligt kontraktet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 479
Senast: Smedholt
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 055
Senast: Chilodeur
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 780
Hästmänniskan Hej jag har då en fråga ang försäljning av häst.En kompis till mig har en häst som hon ska sälja det står i hennes kontrakt som hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 467
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar