Ehrlichios

K

Kanillen

Hej, undrar om alla ni som har häst med diagnosen Ehrlichios har sett, eller er hovis har sett blödningar i tån på hoven eller i lamellen utan att ha breddad och skadad lamell, samt rejält sulöm. Detta innan behandling har satts in. Jag är hovslagare och börjar se ett mönster som pekar på detta och vill gärna ha mer info om det finns! / Kanillen

Sv: Ehrlichios

Har också hört om ett sådant samband, men jag vet inte om det är statistiskt.

Jag har behandlat en av mina hästar för anaplasmos och han hade blödningar som du beskriver. Dock får han dessa varje sommar då han tenderar att bli lite för tung för sitt eget bästa, så jag kan inte direkt påstå att det verkar höra samman. Han var inte heller positiv på PCR och hade en låg titer.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 536
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
2 313
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka