Eget dräktighets test?

Kickis

Trådstartare
Har hört att man kan använda nån typ av pendel eller likande som man håller ovanför stoets rygg som meddelar om det är föl i magen eller inte. Nån som kan tala om hur man gör och vad man ska använda? :confused: :D

Om det är föl eller inte vet jag inte om det finns men man ska kunna kolla om det är ett sto- eller hingstföl. Finns en jättelång tråd här på Avel om det. :)

Rekommenderar en Veterinärkoll med ultraljud först och främst minst två ggr för att konstatera dräktighet och att då ha möjligheten ev. 'klämma' ett tvillingfoster, sedan kan du närsomhelst 'pendla' stoet för att få veta kön på den kommande fölisen! :)

Har ultra kollat henne. Men nu är man ju lite sugen på att veta vad de är för sort. Har hört om de där me pendling men vet inte hur de går till? :confused:

Läs tråden som heter test: sto eller hingstföl
Där finns alla tips hur man pendlar!

jag har pendlat mitt sto!! en MYCKET kraftig svängning först till vänster sen till höger visar att dt ska bli en hingst.. :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 564
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 482
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar