Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har hört att man kan använda nån typ av pendel eller likande som man håller ovanför stoets rygg som meddelar om det är föl i magen eller inte. Nån som kan tala om hur man gör och vad man ska använda?
Om det är föl eller inte vet jag inte om det finns men man ska kunna kolla om det är ett sto- eller hingstföl. Finns en jättelång tråd här på Avel om det.
Rekommenderar en Veterinärkoll med ultraljud först och främst minst två ggr för att konstatera dräktighet och att då ha möjligheten ev. 'klämma' ett tvillingfoster, sedan kan du närsomhelst 'pendla' stoet för att få veta kön på den kommande fölisen!
Hundträning
Hej!
Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...