Egen vårdnad, dags att ta tag i det nu!

Mikan

Trådstartare
Är ensamstående sedan 5 år (sonen är 7). Vi har gemensam vårdnad men har länge funderat på att ansöka om egen. Anledningen är den att fadern inte visat något intresse för sonen sedan han blev utsparkad av mig :banana:
Han hör av sig till jul och födelsedagen IBLAND och det händer att vi springer på honom på stan. ( det är säkert nästan 3 mil mellan oss :D)
Jag har kontake med framförallt fastern, så kusinerna träffar han när dom är i närheten ( Dom bor tyvärr långt iväg) Därför så vet jag oxå att han bara kommer hit för att syrran skäller på honom annars.....

Så idag så frågar sonen - När kommer pappa och hälsar på? Det var jättelänge sedan han var här...
Gissa om jag fick klump i halsen, jag sa som det var: att jag inte visste.

Ska ta tag och försöka övertala honom att skriva under så jag blir ensam vårdnadshavare. Är inte så pigg på att sonen ska bo där om något skulle hända mig. Sen allt praktiskt med papper från bank och skola, pass mm.
Tror att han skulle kunna säga nej bara för att bråka, eller så skriver han under för att han tror att han slipper underhåll :devil:

Någon som har fixat egen vårdnad där den andre skrivit under frivilligt utan att gå till rätten?
 
Sv: Egen vårdnad, dags att ta tag i det nu!

Fast underhåll måste han ju betala endå.

Får hoppas att han skriver under,blir ju bara bökigt med att fylla i papper,pass och dyl om den ena parten inte är intresserad av barnet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 769
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 790
Senast: Och_Aye
·
Övr. Barn Detta är ett anonymt konto. Jag och den andra föräldern har gemensam vårdnad, men det är MYCKET bråk, om allt och inget. När barnet...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp