Egen häst ??

C

CoraO

Hejsan! Jag undrar lite om egen häst inom galopp som någon mer kunnig galoppfrälst kanske kan svara på??
Jo, jag undrar, om man har en arab t.e.x, kan man starta den i ett arablöp själv?? Och kan man kombinera hästägande och jockeydrömmar :confused:

Tacksam för vilket svar som helst!

Sv: Egen häst ??

Du kan läsa massor om detta på www.unggalopp.nu och på www.galoppsport.se och om just araber på www.

Är det en renrasig arab med papper bör du kunna starta men den måste vara i träning hos en licensierad tränare. Det är dessutom inte så mycket ide att börja träna en äldre arab, den bör nog inte var äldre än 4-5, sedan är det nog lite sent. Rör det sig om en arab i ponnystorlek är det betydligt enklare, dessa regler hittar du på ponnygaloppklubbarnas hemsidor, länkar finns på sidorna ovan.

Självklart kan du äga/träna/rida hästarna. De flesta börjar på detta sätt som amatörtränare/ amatörryttare men i längden kan du bli professionell jockey/tränare.

Lycka till!

Sv: Egen häst ??

Jag kollade lite på ponnygalopp på Unggalopp.nu fast jag förstod inte så mycket...:o

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 746
Senast: morgaine
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 929
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024