Oj, ALLT kände jag spontant!! Men så kändes det ju inte då...
Men jag hade ridit på ridskola och tävlat för ridskolan under 6-7 år, jag hade varit medryttare i flera omgångar och även hjälpt till med att rida till hästar ett kortare tag på en anläggning, inte som jobb utan som fritidssyssla när jag pluggade.
Jag köpte min första häst när jag kände att jag hade en inkomst och insett att de jag var medryttare åt kunde betydligt mindre i många fall.
Jag har allitd läst och tagit in mycket information men saker som att få en häst utdömd och ta bort den är ju svårt att förstå innan det hänt tex.
Det hände min första häst, och då var planen att helt sluta med hästar.
Men efter ett antal år var jag där igen
Annars tyckte jag att det var svårt att lägga upp en lagom träningsplan efter individ, foderstat var inte så "inne" på den tiden och det fanns inte så mycket forskning. Jag fick en del problem med min relativt outbildade häst, jag löste dem men det tog ju rätt mycket längre tid och mycket energi och frustration.
Överhuvudtaget så kommer ju erfarenheterna med tid och vad man utsätter sig för, nu 7 hästar senare är ju banken definitivt större men också ödmjukheten.
Varje häst har haft sina "grejor", både vad det gäller skador och "problem" eller egenheter, den biten är svår att ha varit med om eftersom det skiftar så mycket. En del hästar reagerar jättestarkt på vissa saker andra inte alls.