Egen gjorda agility hinder, Gärna bild!

Z

Zink

Japp så är de nu, vi köper hus till veckan och får där stora ytor för våra hundra.
Mina planer är att bygga en stor lek/tränings inhägnad på gården och vill där i ha en en egen upplaga utav agility hinder att öva med.
Så nu vill jag ha in en massa tips och ideér om hur man billigt, lätt å smidigt får ihop både hopphinder, balandhinder osv osv osv.

LÅT FANTASIN FLÖDA! Och för er som redan har egna hinder, lämna med en bild för att visa oss andra!

Sv: Egen gjorda agility hinder, Gärna bild!

Gjorde ett vanligt hinder för ett par år sen.
Minns tyvärr inte hur det gjordes, men sågade väl av en bräda i lika stora delar och satte fast i nån järnsak. Det är dock ett fast hinder och kan inte rivas..
men kan reglera höjden från 10 cm upp till 80 cm.

9431994.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Egen gjorda agility hinder, Gärna bild!

mycket smart :)
är det inte nå dylika hinder de har när de tävlar i höjdhoppning oxå?

Det gäller ju då bara att få tag i u vinklat järn samt stabilisera det i botten så de inte kan glida ifrån varandra, å sen bara fylla på med brädor för att höja.

Tackar!:bump:

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 265
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 840
Senast: Korven
·
Övr. Hund Nu har det äntligen blivit aktuellt att (ev.) köpa en till hund. Om det blir om ca en månad (när skolorna slutar) eller om det blir om...
Svar
15
· Visningar
1 396
Senast: Raderad medlem 94602
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 885
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar