Efter att antal år som ridtjej ska jag sela om

et_flickan

Trådstartare
Jag har blivit helt frälst på trav :eek:

Mamma och hennes sambo köpte ett travarsto för några veckor sedan. Idag körde jag henne för första gången och nu är jag fast. Nu ska jag ta licens. Dock kan jag ju inte så mycket om trav alls men Ronny (som mammas sambo heter) kan nog lära mig en del. Han är jätte duktig med hästar.

Kan tänka mig att det finns rätt många som bytt från ridhästar till travhästar. Hur gick det för er?

Kommer dock fortsätta med mitt fullblod samtidigt. Men till våren blir det nog fler hästar, om vi får igång stall byggandet.

Ursäkta rörigt inlägg. Känner mig äntligen redo att börja med hästar igen :D

Sv: Efter att antal år som ridtjej ska jag sela om

Välkommen :)

Mína första år inom travet hade jag ridhästen kvar o jobbade i travstall.. Sen såldes han o de vart bara trav :)

Tack :)

Min häst kommer dock få stå på gården. Har tänkt mig att försöka hitta någon praktik på något stall här så jag får hjälpa till att träna olika hästar så jag lär mig mera. Vi har några duktiga träna här omkring.

Vårat sto är ju lite svårare att köra men hon är ändå en bra läromästare till att börja med. Tanken är ju att hon ska starta till våren. Vem vet, det kanske är jag som kör :)

Välkommen in i sporten :D

Jag har mitt stall utanför forshaga....:bow:

Once you pop you just can't stop! :love:

Trav är verkligen en underbar sport. välkommen!

Min foderhast gick hemma i hagen nar jag akte till USA och sag min forsta aktiva travare. Nar jag kom hem efter tre manader forsokte jag lite halvhjartat halla igang henne men tillslut akte hon tillbaka till agaren och jag flyttade till Canada pa heltid.
Tog en skogstur pa pappas gamla marr nar jag var hemme sist, annars har jag inte ridit ordentligt pa ca 1,5 ar nu.

Tack så mycket

Det kan jag verkligen hålla med om. Ska köra på fredag igen. Längtar inte alls! Hehe.

Eller ocksa blir man foralskad i tranaren.;)

Jag kor knappt alls efter att jag brot armen utan det ar mest markarbete for min del.
Klart jag saknar ridningen men det lockar mig inte om jag inte far lov att ha min hast och trana seriost. Bara lulla i skogen intresserar mig inte ett dyft. Hastar far jag mer an nog av aven om edt hade varit skoj att kora lite ocksa.

Välkommen till oss andra "knäppgökar" :banana:. Jag gjorde likadant, sadlade om från rid till trav.

-kl-

Welcome, Welcome :D

Jag sadlade om redan som 8 åring, efter 2 års mobbing på ridskolan pga att jag inte hade de senaste ridkläderna... Hängde på en kompis till travcampen Simlom & stötte på en värld full med lera, " finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" & stora krafft fulla hästar :) Första hästen jag borstade där var en ung The Bad Boy :)

Vad skoj :D
Jag gjorde samma sak...

Säger som dom andra, välkommen in i gänget!

Oxå en av dom som selat om rätt nyligen, så lär mig ännu (även om man aldrig blir fullärd) och det är såå kul! :D

Välkommen! :)

Här är ytterligare en, som inte en dag för tidigt, gått över från rid till trav!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 723
Senast: tuaphua
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 367
Senast: alazzi
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar