Effydral blandat med mjölk?

F

flex

Hej!

Kan man blanda effydral direkt i mjölken till kalvar eller måste det ges separat med vatten? Och i så fall, varför?

Sv: Effydral blandat med mjölk?

Ingen aning ang mjölken, men det står ju så här: Kalvar: Dag 1 och dag 2 ges 2 liter Effydral lösning 2 gånger dagligen istället för mjölk eller mjölkersättning.

Dag 3 och 4 ges 1 liter Effydral lösning och 1 liter mjölk eller mjölkersättning som skilda mål (med 1/2 till 1 timmes mellanrum) 2 gånger dagligen.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med...
Svar
7
· Visningar
704
Senast: Snövit
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
459
Senast: Tassa
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
20 980
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?