Edsbyritten 27 September

C

CeciliaW

Är det några från buke som tänker komma på Edsbyritten? Jag är ruggigt sugen på att vara med i Provapå-delen där, ska träna Rilla för det i sommar tänkte jag och en kompis är också intresserad. Måste bara fixa grönt kort och andra "detaljer" :angel:

Någon mer som ska dit? Har den arrangerats förr, erfarenheter? Tacksam för alla tips och råd! :bow:

Sv: Edsbyritten 27 September

Hej på er alla!

Jag tänker va me på edsbyritten, PP 33km lr CR 50km...blir min första distans:banana:spännande! Bor ju bara 1,5mil ifrån så jag måste bara testa... Finns d nå distansryttare här i hälsingland förresten?

Åh det lät spännande, har ju inte jätte långt att åka men lite väl....22 mil, men det är ju bra väg.

Vet du vad det är för ridvägar på ritten, grus, gräs, skog, lera mm

Mvh Ann

har faktiskt ingen aning om va d blir för ridvägar, är väldigt olika här omkring men mkt skog och grus skulle jag tro iaf! 22 mil e ju jättelångt, me tanke på vad bensinen kostar:mad:fast ok kanske inte på värsta viset..tänkte åka 35 mil på fälttävlan jag me:bump:

Jo nog är det långt, men är man fd norrlännig så är det ju bara ett stenkast;)

Det är ju inte så många distanser den tiden på året och om dom är så är dom ännu längre ifrån.

Man får försöka hitta en bra kontakt där uppe så man kan komme tidigare.

Ann

Hejsan

Vad roligt att det finns intresse för vår tävling, det är ju faktiskt den första distanstävlingen i Hälsingland så vi vet inte riktigt vad vi ska vänta oss i deltagarantal men vi hoppas att många vill komma hit och tävla.
Vid vår tävling i distansridning så rider man mest på grusvägar ute i skogen. Men givetvis så blir det en del skogsvägar och lite stigar men det är en majoritet av grusvägar. Sträckorna går mestadels i skogen men bitvis genom mindre byar, inga tätorter. Det är annars en ganska lätt bana, inga branta stigningar men lite lagom kuperat. Det är inte enbart platt och sträckorna går genom underbar natur.
MVH Lina, Edsbyns Ridklubb.

Jag har funderat på att vara med på pållen, men måste fixa grönt kort och sånt först. Någon som vet hur lång prova-på rundan är? :)

Jag har funderat på att vara med på pållen, men måste fixa grönt kort och sånt först. Någon som vet hur lång prova-på rundan är? :)
Läs inlägg nr 3 i denna tråd... och läs proppen som det är länkat till - där hittar du många svar på frågor.

ah, tackar. :) jag får se om jag ställer upp eller inte, måste finslipa kondis på både mig och pållen först. :)

Hej
Snart kommer det ut fotografier från tävlingsslingorna på klubbens hemsida. Så kan ni gå in och se på ett ungefär hur vägarna ser ut...

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 655
Senast: LovingLife
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 111
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka