Vården, bl.a. Om en person anser sig fått sitt liv förstört efter en behandling anser den ju uppenbarligen inte själv att det var sista utvägen, och så länge vården bara pratar fördelar så verkar man ju inte se det så allvarligt som man borde.
Tro mig, jag är väl medveten om att depression är dödligt, vilket också var anledningen till att jag skrev att det, under vissa omständigheter, kan vara värt det ändå. Så nej, jag har inte glömt det. Finns det inga andra möjligheter är det ju en sista utväg, vilket var precis vad jag skrev att det ska användas till. Men så ser det inte ut idag.
Hur det ser ut idag varierar från klinik till klinik, att du har dålig erfarenhet av personal på psyk betyder inte att det är så psykpersonal bemöter patienter överallt i vården.Vården, bl.a. Om en person anser sig fått sitt liv förstört efter en behandling anser den ju uppenbarligen inte själv att det var sista utvägen, och så länge vården bara pratar fördelar så verkar man ju inte se det så allvarligt som man borde.
Tro mig, jag är väl medveten om att depression är dödligt, vilket också var anledningen till att jag skrev att det, under vissa omständigheter, kan vara värt det ändå. Så nej, jag har inte glömt det. Finns det inga andra möjligheter är det ju en sista utväg, vilket var precis vad jag skrev att det ska användas till. Men så ser det inte ut idag.
På de kliniker jag arbetat på har vi alltid varit väldigt noga med att förmedla alla risker o möjliga biverkningar så väl muntligt som skriftligt.