Ja, att bebisar är (minst) lika sociala som "vanliga människor" är jag helt på det klara med!
Jag ser ärligt talat inga nämnvärda fördelar med att barn blir rumsrena tidigt, om det inte går helt av sig självt. Jag har aldrig riktigt lyckats intressera mig helhjärtat i den frågan, helt enkelt. (Tur jag inte har någon hund.)
Okej. Jag har nog svårt att riktigt engagera mig i kiss&bajs som samtalsämne, ens med bebisar. Man kan ju prata om allting med dem, bara man accepterar svaren.
Min vana är att bebisar/barn är väldigt pratsamma och kommunikativa överlag. Jag gillar tanken på att man lyssnar på dem från början, men jag har nog väldigt svårt att för egen del riktigt acceptera att just kiss&bajs får så stor plats i samtalen. Antar att det mest är det som gör att jag känner mig lite främmande.
Just det där med hur många blöjor som går åt och hur länge, har jag aldrig riktigt orkat engagera mig i, helt enkelt. (Sprutande diarré över halva rummet, skulle jag däremot vara rätt engagerad i att slippa.)
Tack för svaren, hursomhelst! Spännande att läsa!
När man läser den här tråden eller om EC överlag är det nog lätt att tro att föräldrar som ECar sina barn inte gör annat än pratar bajs med barnen
Jag kan bara tala för mig själv o h just kiss och bajskomunikationen med dottern upptar väldigt lite tid. Hon säger helt enkelt till när hon vill gå på toa och få sätter jag henne där, inget mer än så lixom
Precis som att hon säger till när hon är hungrig, då får hon mat och thats it