Eastern Lad **

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
C

Cronis

Någon som vet något?
Har googlat, men hittar bara stamtavlan, finns säkert mer, men jag är inte så haj på sånna här googlingar... :o

Stam

Visa gärna bilder om ni har, berätta om erfarenheter osv.
Allt är välkommet :):bow:

Sv: Eastern Lad **

Eastern Lad föddes på Irland och exporterades till Danmark där han var godkänd med stamboksnummer DH 299.

Danmark låter inte helt galet, eftersom hästens mamma är danska. :D

Vet du något mera?

Vet att han användes i halvblods-, fullblods- och oldenburgavel.
Han hade samma mamma som Clongish xx DH 305.

Har en mycket vag minnesbild av att jag sett foto på honom någonstans, ska kolla i gömmorna när jag kommer hem.

Du är guld Görel.
Leta hemma du när du har tid, :bow:

Han gick i dansk avel mellan 82-84,fick 170 reg avkommer,utav dom tävlade 33 dressyr,18 hoppning och 1 fälttävlan,data basen är inte helt tillförlitlig resultatmässig då dom bara inför result.m placerings point,så det kan ju finnas ett gäng utanför placeringsplats som ochså gjort bra ifrån sig (result.räknas från regional o uppåt)

Min hästs mamma (har alltså ED som morfar) gick svår hopp, så hon måste ju räknats bland dom där. :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 936
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 864
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur