Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

nej jag tänker inte göra allt för att förhindra en vargetablering i min närhet...bara det jag lagligt kan göra...

Ja och vi vet vad du menar med lagligt, allt som man ännu inte blivit dömt för oavsett om det enligt lagboken är förbjudet eller inte. I det begreppet ryms många döda vargar i synnerhet som man knappast kan veta om man åker fast eller inte förrän långt efteråt. Få brottslingar planerar för att åka dit direkt.

Ja och vi vet vad du menar med lagligt, allt som man ännu inte blivit dömt för oavsett om det enligt lagboken är förbjudet eller inte. I det begreppet ryms många döda vargar i synnerhet som man knappast kan veta om man åker fast eller inte förrän långt efteråt. Få brottslingar planerar för att åka dit direkt.

ja jag vet att du har svårt att acceptera ens de mest fundamentala rättsprinciper. eller ska jag skriva förstå... för skillnaden mellan att hålla sig inom lagen och begå ett lagbrott och inte åka dit är rätt klar för de flesta av oss, tydligen inte för dig.

man ska agera inom gällande lagstiftning.
nar rättstaten fäller någon SKA det vara enligt principen "oskyldig tills motsatsen bevisats"
Att det ska vara så svårt att först:rofl:

ja jag vet att du har svårt att acceptera ens de mest fundamentala rättsprinciper. eller ska jag skriva förstå... för skillnaden mellan att hålla sig inom lagen och begå ett lagbrott och inte åka dit är rätt klar för de flesta av oss, tydligen inte för dig.

man ska agera inom gällande lagstiftning.
nar rättstaten fäller någon SKA det vara enligt principen "oskyldig tills motsatsen bevisats"
Att det ska vara så svårt att först:rofl:

Det konstiga är att i alla diskussioner här på Buke ( och de är många) så är du ensam om din åsikt att inget brott begåtts så länge det inte går att bevisa. Som jag sagt många gånger, den som blivit mördad återuppväcks inte från de döda bara för att man inte kan bevisa vem som är mördaren annat i din drömvärld då.

Senast ändrad:

Du är väl den som har svårt att acceptera fundamentala rättsprinciper. Du är ute att uppsåtligt skjuta varg med levande åtel o anser att det är ok för att du tror dig kunna komma undan.
Men jag lovar att den dan du skulle kunna genomföra dina fantasier så kommer de ligga dig i fatet rättsligt.
PL

KL
Det är väl dags att sluta jaga, söva och flytta denna stackars varg nu. Den här hanteringen måste vara stressande för vargen. Jag tycker inte det är försvarbart längre. Det känns som att det är för mycket prestige nu.

Och ja jag vill ha varg i Sverige.

Du är väl den som har svårt att acceptera fundamentala rättsprinciper. Du är ute att uppsåtligt skjuta varg med levande åtel o anser att det är ok för att du tror dig kunna komma undan.
Men jag lovar att den dan du skulle kunna genomföra dina fantasier så kommer de ligga dig i fatet rättsligt.
PL

:pingen våt dröm längre?
Jag har klargjort att om en varg,björn,loeller hund kommer in i mitt hägn och angriper mina djur så kommer jag att göra bruk av den lagliga rätt jag har.
På vilket sätt skulle ngr fantasier då påverka en rättslig utredning av en situation där sakskäl och befintliga bevis ska ligga till grund för beslut?
Framförallt eftersom det ju är dina fantasier och du skulle väl inte skjuta en varg i en liknande situation

Så en grundregel är hota inte, lova inte det du inta kan hålla.:rofl:

KL
Det är väl dags att sluta jaga, söva och flytta denna stackars varg nu. Den här hanteringen måste vara stressande för vargen. Jag tycker inte det är försvarbart längre. Det känns som att det är för mycket prestige nu.Och ja jag vill ha varg i Sverige.

ja vi är uppe i 4,5 mille nu...

KL
Det är väl dags att sluta jaga, söva och flytta denna stackars varg nu. Den här hanteringen måste vara stressande för vargen. Jag tycker inte det är försvarbart längre. Det känns som att det är för mycket prestige nu.

Och ja jag vill ha varg i Sverige.

Jag är lite konfunderad vad gäller geografin? Brukar vargen hänga i Junsele, i Ångermanland? Är det renbetesland?

3000 björnar är idag för mycket man signalerar för en högre tilldelning...

Ok, men jag har inte hört ett ord om "björnhat" och om tjuvjakt på björn.

Om jag nu räknat rätt så finns det 900% fler björnar än vargar i Sverige

Jag har klargjort att om en varg,björn,loeller hund kommer in i mitt hägn och angriper mina djur så kommer jag att göra bruk av den lagliga rätt jag har.
På vilket sätt skulle ngr fantasier då påverka en rättslig utredning av en situation där sakskäl och befintliga bevis ska ligga till grund för beslut?

Det kanske är bra att friska upp ditt minne om hur du lade fram det ifrån början- då var det att OM du fick varg så skulle du SKAFFA getter du nu menade på dig inte ha, göra ett mindre bra stängslat hägn I SKOGEN , i en GLÄNTA, där du inte har djur nu och där du inte är intresserad att ha djur om nu inte vargen kommer- och där då sitta och vänta och då skjuta när då en tilltänkt varg kommer in i ditt dåliga hägn där getterna behövde stödfodras för se i gläntan fanns inte tillräckligt med bete.

Och inte tal om att skrämma först.

En väldigt stor skillnad i beskriven planerad händelse och som det nu låter, jo, jo är inte hund ett nytillkommet tillskott på skjutalistan??- man kan ju undra varför det inte finns intresse att skaffa getter, hägn till de o sitta där o vänta p.g.a hundar?- större chans att du får skottläge om inte annat......:grin:

Det kanske är bra att friska upp ditt minne om hur du lade fram det ifrån början- då var det att OM du fick varg så skulle du SKAFFA getter du nu menade på dig inte ha, göra ett mindre bra stängslat hägn I SKOGEN , i en GLÄNTA, där du inte har djur nu och där du inte är intresserad att ha djur om nu inte vargen kommer- och där då sitta och vänta och då skjuta när då en tilltänkt varg kommer in i ditt dåliga hägn där getterna behövde stödfodras för se i gläntan fanns inte tillräckligt med bete.

Och inte tal om att skrämma först.

En väldigt stor skillnad i beskriven planerad händelse och som det nu låter, jo, jo är inte hund ett nytillkommet tillskott på skjutalistan??- man kan ju undra varför det inte finns intresse att skaffa getter, hägn till de o sitta där o vänta p.g.a hundar?- större chans att du får skottläge om inte annat......:grin:

om du hade läst igenom det så hade du sett att jag sa att jag inte skulle bryta mot lagen.

ett laga registrerat bete är inte olagligt eller hur?
att ha tamdjur som betar där(registrerade)är inte olagligt eller hur?
att ha skjuttorn runt detta bete för att få säkra skjutvinklar vid normal jakt är inte olagligt eller hur?
Att i nödvärn skjuta ett rovdjur som angriper ens djur är inte olagligt eller hur?

så tala om för mig vad i det hela som är olagligt?

man ska följa lagen,men det är inte olagligt att använda lagen kreativt!

Det finns en nivå där uppsåt o kreativitet blir för mycket. Du tror att du inte skulle åka dit. Jag är övertygad om att du skulle åka dit om du verkligen genomförde detta. Inte minst med det förberedande nätskrytet.
PL

Det finns en nivå där uppsåt o kreativitet blir för mycket. Du tror att du inte skulle åka dit. Jag är övertygad om att du skulle åka dit om du verkligen genomförde detta. Inte minst med det förberedande nätskrytet.
PL

om jag inte begår ngt brott, vad ska jag åka dit för då, möjligtvis att jag inte delar din vurm för våta drömmar;)

? jag trode du var ense om att det inte var olagligt så?

Nej, jag bara lade in ett inlägg om hur hela din historia om din tänkta "skyddsjakt" började i din tankevärd- att du sedan "ändrar" historien lite pö om pö för att få alla andra? framstå till totalmotståndare till skyddsjakt...tja jag är rätt säker på att det inte är skyddsjakt som du tror andra är motståndare till utan ditt tillvägagångssätt-läs ovan igen om du själv tappat kommihåget.

om jag inte begår ngt brott, vad ska jag åka dit för då, möjligtvis att jag inte delar din vurm för våta drömmar;)

Förhoppningsvis om det uppdagas skjuten varg av dig på din mark o du då står där med din getförklaring så skickar någon in dina inlägg.:D
Du vet, printa ut.:idea::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka