Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Förhoppningsvis om det uppdagas skjuten varg av dig på din mark o du då står där med din getförklaring så skickar någon in dina inlägg.:D
Du vet, printa ut.:idea::rofl:

Och vad gör det för skillnad?

Polisen gör en utredning för grovt jaktbrott vid varje tillfälle då en varg skjuts utan föregående licens eller tillstånd.

Man kommer då att kontrollera att kraven för skyddsjakt uppfylls.
1 var det en akut hotbild för tamdjuren.

De flesta djurägare jag känner skulle vara beredda att döda det djur som hotar deras eget djur. Så även jag.

Och lagstiftningen medger det om vissa krav uppfylls.
Och jag har hela tiden hävdat att jag kommer att se till att dessa krav är uppfylda innan...;)

Och vad gör det för skillnad?

Skillnaden kanske blir den att du får lite mer att förklara, ex den torftigt uppbyggda hagen i skogen utan något direkt bete som aldrig funnits där förräns gråben kom till dina marker....... eller varför du inte varnade med skott innan....eller byggde bättre staket.......eller ja du förstår.
Bara tryck på print och skicka in...:rofl:

Skillnaden kanske blir den att du får lite mer att förklara, ex den torftigt uppbyggda hagen i skogen utan något direkt bete som aldrig funnits där förräns gråben kom till dina marker....... eller varför du inte varnade med skott innan....eller byggde bättre staket.......eller ja du förstår.
Bara tryck på print och skicka in...:rofl:

betet finns där idag, finns även på gamla kartor från 1800talet.
Vi har djur där redan, nöt.
Staketen är helt ok, kan ju inte hjälpa att elen är utslagen ibland, men det händer ju hos de bästa med.

Varningsskott, ja om det sitter två bulor i vargen och grannar har hört tre skott så är ett av de tre varningsskott;)

Som jag säger helt enligt regelboken

och situationenkan ju vara så akut att det inte ges tid till varningsskot....så..

betet finns där idag, finns även på gamla kartor från 1800talet.
Vi har djur där redan, nöt.
Staketen är helt ok, kan ju inte hjälpa att elen är utslagen ibland, men det händer ju hos de bästa med.

.

Jodå, jag visste med lite nötning så skulle sanningen komma fram, den sanning att du inte höll dig till sanningen när du beskrev din tänkta gethage.

Jodå, jag visste med lite nötning så skulle sanningen komma fram, den sanning att du inte höll dig till sanningen när du beskrev din tänkta gethage.

Ja vi har köttdjur där idag, men så vitt jag förstår finns väl ingenting som hindrar att jag gör en mindre hage i den stora och har ngr getter eller får där.

Speciellt getter har ju en doft som lockar miltals;)

och att jag skulle följa reglerna till minsta paragraf, ja det har jag ju tidigare sagt.

men frågan är om inte ett tiotal gäss skulle göra bättre nytta

om jag inte begår ngt brott, vad ska jag åka dit för då, möjligtvis att jag inte delar din vurm för våta drömmar;)

Du borde låtit bli att beskriva ditt brott och dina intentioner, och är det nu, är de din kristallkula som är domare? Du kan vara säker på att det kommer in flera tips om vi hör talas om ett liknande scenario.

Du borde låtit bli att beskriva ditt brott och dina intentioner, och är det nu, är de din kristallkula som är domare? Du kan vara säker på att det kommer in flera tips om vi hör talas om ett liknande scenario.

Använd din berömda kristall kula och se om du kan finna någhonstans det är brottsligt att hålla tamdjur enligt regelboken på egen mark som sedan hundratals år varit just bete?
Sedan var i sveriges lagbok det står att det är förbjudet att jaga på sin egen mark, jaga på tillåten tid efter tillåtet villt med tillåtna vapen o behörigheter.
Till slut så kan du kanske spå vilken paragraf som utryckligen förbjuder en djurägare att döda ett angripande rovdjur i nödvärn för att skydda sina djur.
När du hittat dessa paragrafer så kan du kanske anklaga mig,men bara kanske...:rofl:

Ja jag vet att du inte tänker erkänna att du planerar åteljakt, även om det är just det du beskrivit till leda.

Ja jag vet att du inte tänker erkänna att du planerar åteljakt, även om det är just det du beskrivit till leda.

Du måste lära dig att skillja på en beskrivning hur en skyddsjakt skulle kunna genomföras i lagens gråzon
och
hur en verklig skyddsjakt bedöms av myndigheterna.

Det är en provokation mot allt vad vargförnuft heter att ha tamdjur på beten i skogen. så mycket lättfångad mat.

men olagligt knappast..så läs på eller studera din k.kula lite närmare..

Ja, du har försökt övertyga oss sisådär 100 gånger, spar det till rätten....

Din intention är att skjuta vargen och påstå att det är skyddsjakt. Det är inte mig du ska övertyga, jag vet redan att det är tjuvjakt.

Senast ändrad:

till alla med debattvilja heja heja friskt humör det är det som susen gör ,jag önskar snabbare fart på dom intelekuella inläggen.

Det tycker jag är helt rätt gjort.

Just denna varghona behövs för att vi ska kunna bevara en fin vargstam för framtiden.

Problemet kvarstår dock, denna eminenta hona klarar inte av att fixa till fler vargar ensam och dyker det upp kavaljerer i renbetesland så lär dessa sluta som den förre...

Ja, du har försökt övertyga oss sisådär 100 gånger, spar det till rätten....

Din intention är att skjuta vargen och påstå att det är skyddsjakt. Det är inte mig du ska övertyga, jag vet redan att det är tjuvjakt.

så du ser vad jag tänker i din k.kula.:rofl:

Ja min intention är till 100% att skjuta vargen om kraven på skyddsjakt i ett akut läge uppfylls. Gillar inte att skadskjuta djur, jag ´övar för att kunna sättat kulan exakt där jag önskar = snabbt dödande.

Och du har minst lika många ggr försökt övertyga mig om att vi inte bor i en rättsstat, utan att du och din k.kula regerar. ledsen du måste bli besviken när du inser hur det verkligen ligger till:rofl:

Problemet kvarstår dock, denna eminenta hona klarar inte av att fixa till fler vargar ensam och dyker det upp kavaljerer i renbetesland så lär dessa sluta som den förre...

Just därför borde vargen fridlysas även för sk skyddsjakt.

Dra valsen för domstolen, mig lurar du inte.

Tror du att jag har större möjligheter inför en domstol då?
Ja du har säkert rätt de använder ju inte k.kulor utan klara fakta som går att bevisa....:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka