Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Nej, jag skulle aldrig stjäla din, var skulle du få alla fakta från i så fall?

Ren jävla idioti.

Bevara vargen med fullständig fridlysning UTAN skyddsjakt.

javisst allt som inte stämmer överens med dina åsikter är "Ren jävla idioti."

säger en hel del om din insikt om demokrati:rofl:

Uppenbart spekulerat i andra möjligheter då din första version inte skulle fungera, rädd och ängslig ?:angel::D

för vad, de kristallkuleskådande påskahäxorna eller andra drömtydande individer?

jag kommer att om det krävs för att skydda mina djur avliva den eller de predatorer eller parasiter som hotar skada mina djur. allt från att använda fästingshallsband till hundarna till att avmaska och att om det är nödvändigt skjuta.

Med din kommentar här ovan kan man förstå att inte du har det i alla fall.

vi har demokratiskt beslutat(via våra folkvalda)att skyddsjakt i akuta situationer ska vara tillåtet, det stöder jag. du anser att man ska köra över det beslutet. i dagsläget måste du göra det med odemokratiska metoder...så vem är mest demokratisk då?:rofl:

jag kommer att om det krävs för att skydda mina djur avliva den eller de predatorer eller parasiter som hotar skada mina djur. allt från att använda fästingshallsband till hundarna till att avmaska och att om det är nödvändigt skjuta.

Jaha?, det är fortfarande ditt första exempel som ligger till grund för ditt resonemang-inte att du väljer ändra under tidens gång, eller har du insett att det första inte fungerade?

Att jämföra varg med fästing blir bara så patetiskt.

Jaha?, det är fortfarande ditt första exempel som ligger till grund för ditt resonemang-inte att du väljer ändra under tidens gång, eller har du insett att det första inte fungerade?

Att jämföra varg med fästing blir bara så patetiskt.

vem har jämfört? du?

jag konstarerar bara att dagens lagstiftning medger att man tar död på den eller de djur som direkt angriper ens husdjur.
vare sig det är fästingar eller vargar.

om du anser att jag har fel, så var i dagens lagstiftning finner du stöd för din åsikt?:cool:

Vår lagstiftning medger inte anstiftan och förberedelser till brott, inte mened, inte jakt med levande åtel och inte tjuvjakt heller för den delen.

Vår lagstiftning medger inte anstiftan och förberedelser till brott, inte mened, inte jakt med levande åtel och inte tjuvjakt heller för den delen.

:)
så du får inte ha betesdjur i hagen då?
vad har du ätit för svamp i helgen då?

allt detta du räknar upp är mot svensk lagstiftning.

om du förstått det jag skrivit har jag hela tiden hävdat att jag kommer att agera inom svensk lagstiftning.

det finns ingenstans ett förbud mot att skifta ungtjurar på ett bete till får eller getter.

om det innebär en högre risk för vargangrepp trots adekvata hägn så är problemet länstyrelsens, inte mitt.

om vargen angriper då jag eller ngn av de andra som jagar är där så kommer den inte därifrån. för då uppfylls kraven för skyddsjakt .

vad du drömmer om är en värld ifrån den verklighet jag lever i. där lagen följs och dina handlingar bedöms utifrån fakta, bevis inte k.kuleskådande.:rofl:

Nej jag menar att man inte får ljuga i rätten, inte förbereda brott, inte utföra olaga jakt. Kan det bevisas att man gjort det så blir man dömd för det.

Nej jag menar att man inte får ljuga i rätten, inte förbereda brott, inte utföra olaga jakt. Kan det bevisas att man gjort det så blir man dömd för det.

jag har inte tänkt ljuga i rätten, jag förbereder inte brott, har inga planer på olaga jakt. så ?

vad jag däremot klart deklarerar är att jag kommer att bruka lagstadgad nödvärnsrätt för att skydda mina djur från predatorer. med detta är ju som sagt sanktionerat enligt lag.

att jag väljer att eventuellt byta ut ungtjurarna uppe i skogshagen mot får eller getter, ja det är min helt privata sak som rör driften av gåren och det rör ingen utomstående varför:D

Men snälla nån, håller du inte med mig om att det jag räknar upp är brott?

Jag har inte nämnt vem som är gärningsmannen, bara konstaterat att detta är brott som man kan bli dömd för, med tanke på din häftiga reaktion kan man nästan tro att du känner dig träffad.

Vi har ju diskuterat det förr, och nog är det så att det är domstolen som avgör om domstolen anser något är brottsligt? Eller menar du att folk själv får äran att bedöma om kreativa tolkningar av lagen är straffbara eller inte? Nu pratar jag mest i generella termer och inte om dig, men om någon jägare får för sig att iscensätta en tjuvjakt och försöka få det till skyddsjakt så skulle åtminstone jag avvaktat vad domstolen säger och inte litat på att någon landsbygdsbos förmåga att sia om framtiden. håller du inte med?

vem har jämfört? du?

jag konstarerar bara att dagens lagstiftning medger att man tar död på den eller de djur som direkt angriper ens husdjur.
vare sig det är fästingar eller vargar.

om du anser att jag har fel, så var i dagens lagstiftning finner du stöd för din åsikt?:cool:

Vad är min åsikt menar du?:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka