Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

duger detta, en skabbräv ute på ljusan dag. med kraftig pälsförlust.
images

eller varg
wolf-mange-200x200.jpg

Är detta ditt bevis för att 50% av vargarna i Yellowstone dött av kyla?

Men du, jag har inte sagt att de inte tappar päls eller får värmeförlust. Jag ifrågasätter den ökade jakten och aggressivitet

du ifrågasätter inte energiförlusten.
men inser inte att den betyder stress i en flock om djuret inte kan fylla sitt energibehov
Psychedelically colored wolves depicted by thermal imaging will shed light on how mange affects the survival, reproduction and social behavior of wolves in Yellowstone National Park. About a quarter of the wolf packs in the park are afflicted with sarcoptic mange, a highly contagious canine skin disease caused by mites that burrow into the skin causing infections, hair loss, severe irritation and an insatiable desire to scratch. The resulting hair loss and depressed vigor of the wolves leaves them vulnerable to hypothermia, malnutrition and dehydration, which can eventually lead to death, said Paul Cross, a U.S. Geological Survey disease ecologist, who leads the project along with Doug Smith of Yellowstone National Park.

du ifrågasätter inte energiförlusten.
men inser inte att den betyder stress i en flock om djuret inte kan fylla sitt energibehov
Psychedelically colored wolves depicted by thermal imaging will shed light on how mange affects the survival, reproduction and social behavior of wolves in Yellowstone National Park. About a quarter of the wolf packs in the park are afflicted with sarcoptic mange, a highly contagious canine skin disease caused by mites that burrow into the skin causing infections, hair loss, severe irritation and an insatiable desire to scratch. The resulting hair loss and depressed vigor of the wolves leaves them vulnerable to hypothermia, malnutrition and dehydration, which can eventually lead to death, said Paul Cross, a U.S. Geological Survey disease ecologist, who leads the project along with Doug Smith of Yellowstone National Park.

De dör lik väl av samma sak som alla hunddjur som får skabb dör av.

I vilket sammanhang tog du upp rävskabb hos varg i USA? Vad var poängen?

var har jag sagt att 50 % dött av kyla?
jag har skrivit att skabben förmodlihgen har varit en bidragande orsak:cool:

Här bland annat:

ex så visade de Discovery Channel igår ett program som handlade just om det du förnekade förra gången. att 1/2 av vargstammen i eyllowstone dött och att en av de stora bovarna var just den värmeförlust jag beskrev.

Och du jag skrev inte enbart, uteslutande eller liknande ;).

Stackarse liten, måste vara extremt smärtsamt att ha sådan klåda, vill du att vi skickar ambulans? Förmodligen är eftersök/avlivning det mest humana. Om du delger oss din ort så kommer jag o de flesta andra här att göra vårt yttersta för att skicka dit ett kompetent eftersöksekipage.

Här bland annat:

Och du jag skrev inte enbart, uteslutande eller liknande ;).

du verkar trots allt ha vissa svårigeter
du skrev
"Är detta ditt bevis för att 50% av vargarna i Yellowstone dött av kyla?"
Sedan visar du genast på att jag inte påstod att 50% hade frusit ihjäl
Hur ska du ha det egentligen?

Stackarse liten, måste vara extremt smärtsamt att ha sådan klåda, vill du att vi skickar ambulans? Förmodligen är eftersök/avlivning det mest humana. Om du delger oss din ort så kommer jag o de flesta andra här att göra vårt yttersta för att skicka dit ett kompetent eftersöksekipage.

Är du säker på att inte lite filmjölk hjälper?
Kan ju ibland återställa ph ?

Nja självmord och själskärningar och andra mentalt skeva beteenden överlåter jag till andra, du verkar ju vara insatt så...;)

Vad det gäller skabbrävar har jag hitills använd hagelbössa för att avsluta med ett gammalt bildäck och lite diesel.
Men frågan är om en inte ska köra upp rävarna i skogen istället......
Det fins väl alltid lite mat på dem för ngn hungrig ungvarg som passerar:devil:

De dör lik väl av samma sak som alla hunddjur som får skabb dör av.

I vilket sammanhang tog du upp rävskabb hos varg i USA? Vad var poängen?

det var nog när någon vargvän tog upp den aktuella parken som ett bra exempel.
då påvisa´de jag det faktum att man dels hade problem inom parkens gränser samt att man jagade varg ganska duktigt runt , det senare föreslog jag då att vi skulle göra med

det var nog när någon vargvän tog upp den aktuella parken som ett bra exempel.
då påvisa´de jag det faktum att man dels hade problem inom parkens gränser samt att man jagade varg ganska duktigt runt , det senare föreslog jag då att vi skulle göra med

Jaha...well hela Loka-reviret utslaget av rävskabb, så det var ju onödigt att du for ända dit, problem med skabb finns här.

Jaha...well hela Loka-reviret utslaget av rävskabb, så det var ju onödigt att du for ända dit, problem med skabb finns här.

så när vargreviren tätnar så lär skabbangreppen öka. det räcker ju med att en skabbangripen räv börjar jaga inne i ett vargrevir för att ......

fast göra sig omaket att köra upp dit, nä..det sköter moder natur om själv.

så när vargreviren tätnar så lär skabbangreppen öka. det räcker ju med att en skabbangripen räv börjar jaga inne i ett vargrevir för att ......

fast göra sig omaket att köra upp dit, nä..det sköter moder natur om själv.

Vem har påstått att vargreviren ska tätna?

Det räcker ju bevisningen redan idag att en räv smittar varg, men så är livet på en pinne

Senast ändrad:

Vem har påstått att vargreviren ska tätna?

Det räcker ju bevisningen redan idag att en räv smittar varg, men så är livet på en pinne

:bow:Så du anser att vi uppnått rätt antal vargar i sverige nu?
Och då måste vi börja skjuta av så att inte det blir fler revir dvs att reviren tätnar

Respekt..

:bow:Så du anser att vi uppnått rätt antal vargar i sverige nu?
Och då måste vi börja skjuta av så att inte det blir fler revir dvs att reviren tätnar

Respekt..

Nej, jag anser att vargstammen ska tillåtas pridas naturligt över landet. Det innebär inte per automatik en förtätning.

Dvs. fler revir på större yta

Nej, jag anser att vargstammen ska tillåtas pridas naturligt över landet. Det innebär inte per automatik en förtätning.

Dvs. fler revir på större yta

ska sverige bli större?
nej jag tänkte väl det.
alltså om fler revir kommer till så ökar revirtätheten (antal revir per ex 100 000 Ha)
Och för att motverka det så måste en avskjutning till, eller har du ändrat dig när du insåg vad du sagt och vill numera ha en högre revirtäthet?

ska sverige bli större?
nej jag tänkte väl det.
alltså om fler revir kommer till så ökar revirtätheten (antal revir per ex 100 000 Ha)
Och för att motverka det så måste en avskjutning till, eller har du ändrat dig när du insåg vad du sagt och vill numera ha en högre revirtäthet?

Nej, hur tänker du nu?

Det optimala och troliga är att vargarna själva utökar ytan (av sverige) de etablerar sig i.

Nej, hur tänker du nu?

Det optimala och troliga är att vargarna själva utökar ytan (av sverige) de etablerar sig i.

"Vem har påstått att vargreviren ska tätna?" sa du eller hur?
449 964 km² och låt säga 100 revir.
Om det nästa år är 110 revir så har revirtätheten ökat eftersomsveriges yta inte ökat eller räknar jag fel?

Och när skabben slog till så mer än halverades rävstammen.

När vargarna når den kritiska gränsen kommer mer än en flock att drabbas och förhoppningsvis så halveras stammen för att etablera sig på den nivå där skabben inte så lätt "hoppar" över mellan flockarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka