Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Nu fattar jag nada? kan du länka till källan? Dör svenska vargar av värmeförlust? Kommer dom göra det?

Eller är det som vanligt "på tal om ångbåtar"?

nej det ärv jäkligare än så, sde drabbas av ett rävskabbsliknande kvalster, som på grund av vargarnas fysiska hälsningsritualer sprider sig fort.
för att konstatera vilka individer som drabbas så används värmekameror.

då djuren genom värmeförlusten pga pälsförlust tvingas jaga mer stressas de och blir agressivare. vargpopulationen i nationalparken tycks halverats,
och det handlade om yellowestone. men svenska vargar som drabbas drabbas på samma vis som rävar =pälsbortfall =värmeförlust som måste ersättas med ett högre kaloriintag

Nu fattar jag nada? kan du länka till källan? Dör svenska vargar av värmeförlust? Kommer dom göra det?

Eller är det som vanligt "på tal om ångbåtar"?

nej det är jäkligare än så, de drabbas av ett rävskabbsliknande kvalster, som på grund av vargarnas fysiska hälsningsritualer sprider sig fort.
för att konstatera vilka individer som drabbas så används värmekameror. de djur som drabbas förlorar värme pga bristfällig päls

då djuren genom värmeförlusten pga pälsförlust tvingas jaga mer stressas de och blir agressivare. vargpopulationen i nationalparken tycks halverats,
och det handlade om yellowestone. men svenska vargar som drabbas drabbas på samma vis som rävar =pälsbortfall =värmeförlust som måste ersättas med ett högre kaloriintag

Han har tagit fel på storhelg, eller inte synkat tiden, nu är det påskhare som gäller, men han är kvar i det där med tomtar o troll.
jaha så de , tablettera du tar har den biverkningen att du ser både påskharen o trollen, hoppas du inte kör bil då:D

Så du är inte 20 än? Dina inlägg kryddas av, jag vet jag vet och fakta lyser med sin frånvaro.

???
När skulle jag förnekat det? Jag har inte diskuterat eyllowsone med dig överhuvudtaget ( och inte yellowstone heller). Hur vore du om du kollade fakta. Ja i ditt förvirrade huvud har jag kanske sagt något men kollar du fakta så har jag över huvudtaget inte diskuterat det. Men du fortsätter att tjata om att du vet.

Så var har jag kallat dig pajas tidigare, fakta är att jag vad jag vet aldrig använt det uttrycket om någon på buke tidigare och har jag gjort det så var det länge sedan, långt före din tid. Din fakta koll är är obefintlig i vanlig ordning. Kan du vänligen peka ut de inlägg jag kallat dig pajas i tidigare?
nu blev jag besviken , du var ju såå bra på svenska.
skrev jag inte, när jag var 20?;)

Äh han såg det i spåkulan, den globala uppvärmningens effekter om 30 år.

det är nog bättre du håller dig till grammatiken, spåkulor har vissa oönsakade effekter som inte är så bra:D

Hur var det nu, i vilket inlägg skrev jag om Yellowstone? Och i vilka inlägg förutom det aktuella har jag kallat dig pajas?

Eller var dessa påstående lika faktabaserade som vanligt? Dvs mest fantasier.

nej det är jäkligare än så, de drabbas av ett rävskabbsliknande kvalster, som på grund av vargarnas fysiska hälsningsritualer sprider sig fort.
för att konstatera vilka individer som drabbas så används värmekameror. de djur som drabbas förlorar värme pga bristfällig päls

Konstigt, hittar ingen info om "rävskabbsliknande kvalster" på svenska vargar

Det står däremot en hel del om vargarna i Loka-reviret som avlivats då de hade rävskabb, och de symptom du beskriver är inte symptom på rävskabb

Hur var det nu, i vilket inlägg skrev jag om Yellowstone? Och i vilka inlägg förutom det aktuella har jag kallat dig pajas?

Eller var dessa påstående lika faktabaserade som vanligt? Dvs mest fantasier.

vad tjänar det till att bläddra tillbaka,
jag orkar inte och du vill inte.

Men det var i sammanhang med att någon i lyriska ordalag beskrev hur bra vargarna hanterades i den parken och jag glatt medellade att jag ser fram mot ett liknande system i sverige, där vargarna är fredade i parken men fick skjutas utanför så som det görs där, samtidigt talade jag om de problem man upplever just nu. men en halvering av vargen i vissa delar av parken beroende på bla skabben.

Men du kan ju roa dig med vad en finsk minister säger om de sk gåravargarna...

Konstigt, hittar ingen info om "rävskabbsliknande kvalster" på svenska vargar

Det står däremot en hel del om vargarna i Loka-reviret som avlivats då de hade rävskabb, och de symptom du beskriver är inte symptom på rävskabb

Jag skrev rävskabbsliknande kvalster på de amerikanska vargarna.
Jag är inte 100% på att dom drabbats av samma kvalster som vi har här men symptomen är desamma.
Kraftig klåda, pälsbortfall infektioner och slutligen en plågsam död.

Och symtomen på rävskabb är just dessa. 1 klåda, som resulterar i ett kraftigt kliande som i sin tur resulterar i infektioner, sår o pälsbortfall och det i sin tur ger kraftiga värmeförluster, både beroende på att pälsen tunnats ur och att hunden är kraftigt inflamerad.

och det handlade om yellowestone. men svenska vargar som drabbas drabbas på samma vis som rävar =pälsbortfall =värmeförlust som måste ersättas med ett högre kaloriintag stod det väl ngr rader längre ner?

Senast ändrad av en moderator:

Nej det tjänar inte till att bläddra tillbaks, då du inte kommer att hitta något. Jag har som sagt inte kommenterat Yellowstone över huvudtaget, varken positivt eller negativt och pajas har jag kallat dig en gång, och du har uppenbarligen inte hittat fler.

Och så var det med din berömda fakta koll, nu orkar du inte kolla ens. Ja det är som vanligt, mycket snack och ingen verkstad.

Nej det tjänar inte till att bläddra tillbaks, då du inte kommer att hitta något. Jag har som sagt inte kommenterat Yellowstone över huvudtaget, varken positivt eller negativt och pajas har jag kallat dig en gång, och du har uppenbarligen inte hittat fler.

Och så var det med din berömda fakta koll, nu orkar du inte kolla ens. Ja det är som vanligt, mycket snack och ingen verkstad.

Så du menar på fullt allvar att du inte uttalat dig negativt om min person utan bara om mina åsikter?:angel:

Jag skrev rävskabbsliknande kvalster på de amerikanska vargarna.
Jag är inte 100% på att dom drabbats av samma kvalster som vi har här men symptomen är desamma.
Kraftig klåda, pälsbortfall infektioner och slutligen en plågsam död.

Och symtomen på rävskabb är just dessa. 1 klåda, som resulterar i ett kraftigt kliande som i sin tur resulterar i infektioner, sår o pälsbortfall och det i sin tur ger kraftiga värmeförluster, både beroende på att pälsen tunnats ur och att hunden är kraftigt inflamerad.

och det handlade om yellowestone. men svenska vargar som drabbas drabbas på samma vis som rävar =pälsbortfall =värmeförlust som måste ersättas med ett högre kaloriintag stod det väl ngr rader längre ner?

Nej, symptomen på skabb hos hunddjur är inte ökad aggressivitet och ökad jakt

Nej, symptomen på skabb hos hunddjur är inte ökad aggressivitet och ökad jakt

OK en fullpälsad varg eller räv behöver betydligt mindre kalorier för att behålla sin kropsvikt vid minus 10 grader än en skabbsmittad individ med stora delar av pälsen förstörd.
Är det antagandet korrekt?
Om det antagandet är korrekt gör då inte den sjuka individen allt i sin makt för att införskaffa de extra kalorierna?

Och hur införskaffar en varg eller en räv det.
Så vitt jag förstår genom att jaga mer.
Och lyckas inte det så försätts djuret i stress eller hur?
Både fysisk (hunger o att det fryser pg brist på kalorier att förbränna) och psykiskt.

Denna stress leder i en flock till högre agressivitet.

Eller är det en annalys helt uppåt väggarna?

Bara en enkel fråga, de skabbrävar som är ute o travar mitt på dan, gör de det för att det är trevligt eller tvingar hungern dem att totalt bryta mot allt vad normalt rävbeteende heter???

Symptom

Klåda. Intensiv klåda. Framför allt på ben (armbågarna), buk, bröst och öronlappar. Klådan beror på en allergisk reaktion i huden.

Reaktionen på skabben orsakar mjällbildning, håravfall (alopeci), sårskorpor och sekundära bakterieinfektioner. enligt http://www.veterinaren.nu/hund/sjukdomar/infektioner-och-parasiter/ravskabb-hund_4fe8db91e5689

OK en fullpälsad varg eller räv behöver betydligt mindre kalorier för att behålla sin kropsvikt vid minus 10 grader än en skabbsmittad individ med stora delar av pälsen förstörd.
Är det antagandet korrekt?
Om det antagandet är korrekt gör då inte den sjuka individen allt i sin makt för att införskaffa de extra kalorierna?

Och hur införskaffar en varg eller en räv det.
Så vitt jag förstår genom att jaga mer.
Och lyckas inte det så försätts djuret i stress eller hur?
Både fysisk (hunger o att det fryser pg brist på kalorier att förbränna) och psykiskt.

Denna stress leder i en flock till högre agressivitet.

Eller är det en annalys helt uppåt väggarna?

Ja? Om den vore riktig skulle den finnas dokumenterad

Senast ändrad:

kl
Kristallkulan har fått sällskap av ett yxskaft, undras var detta kommer att sluta.

Ja? Om den vore riktig skulle den finnas dokumenterad

duger detta, en skabbräv ute på ljusan dag. med kraftig pälsförlust.
images

eller varg
wolf-mange-200x200.jpg

Så du menar på fullt allvar att du inte uttalat dig negativt om min person utan bara om mina åsikter?:angel:

Jag menar det jag skrev och inget annat. Mellan vilka rader läste du in att jag in ovan? Det är inget jag berört i inägget. Är det för att du inte hittade något om pajas eller Yellowstone som du känner att du måste hitta på något annat för att avleda uppmärksamheten?

duger detta, en skabbräv ute på ljusan dag. med kraftig pälsförlust.
images

Men du, jag har inte sagt att de inte tappar päls eller får värmeförlust. Jag ifrågasätter den ökade jakten och aggressivitet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka