Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

min slutatas är att dagens vargpolitik är i stort sett samma som den finska och där verkar det som om tjyvjakten vinner slagen just nu....
vilket på sikt innebär eftersom finnarna ligger ca 10 år före oss i cykeln att tjyvjakten kommer att öka även här. vilket tydligen expertutlåtande tyder på.

så vad har jag utelämnat?

Du har aldrig tänkt tanken att de ligger ca 50 år efter oss?

Han roar sig på din bekostnad genom att förlöjliga din felstavning. Lika trevlig som alltid mao.

Ja, med tanke på att jag skrivit varg förut skulle man kuna tänka sig att det var en autokorrigering tex. lbb skriver konsekvent Finnland....tänkte jag skulle upplysa om att det inte stavas så

Han roar sig på din bekostnad genom att förlöjliga din felstavning. Lika trevlig som alltid mao.

det är hårda bud på landsbygden svinhugg går igen

den som skrattar åt andra få finna sig i att bli skrattad åt.:rofl:

Stilla nu, inte såra lbbs känsliga sinnelag, han kan ju inte rå för att han är efter...

Återigen så hemfaller vallhund åt mentala värderingar,

Kan det bero på egna problem?
I så fall så får du väl fortsätta då. Jag kommer att småle och smila en smula åt det i fortsättningen. fast medlidsamt:crazy:

Du har aldrig tänkt tanken att de ligger ca 50 år efter oss?

njae, eftersom alla vargkramare med emfas hävdar att vargen komit hit på egna fötter så måste de ju ha kommit österifrån, och varit i finland före sverige. och då naturligtvis skapat känslor och åsikter före de våra

så nej så baklänges har jag inte tänkt.

men om någon planterat in varg...då kan det ju stämma:devil:

Nej lbb skrev finnland, det är både felstavning och så ska det vara stor bokstav. Missar man stor bokstav så kan det vara brist på respekt för landet eller att man inte är medveten om att Finland är ett eget land sedan länge.

KL
Efterlysning, någon som kan redigera om den berömda snutten med Anders Björck där han ideligen säger trams, trams, trams. Passar perfekt för lbb.
Det är ju i stort sett det enda han har att komma med.

Nej lbb skrev finnland, det är både felstavning och så ska det vara stor bokstav. Missar man stor bokstav så kan det vara brist på respekt för landet eller att man inte är medveten om att Finland är ett eget land sedan länge.

får jag gratulera, du har äntligen funnit ngt som du kan kritisera och ha rätt samtidigt:D

KL
Efterlysning, någon som kan redigera om den berömda snutten med Anders Björck där han ideligen säger trams, trams, trams. Passar perfekt för lbb.
Det är ju i stort sett det enda han har att komma med.

Mitt djupa deltagande, hoppas det inte är alltför tungt. Lova att omgående säga till om jag säger ngt som sårar ditt känsliga ego.

nu till trams, trams.

Handlade det inte om att statens dåvarande ansvariga tillsammans med bla Ebbe totalt gjorde bort sig i utredningen om O Palmes hastiga bortgång.

Men det är klart det var ju en traumatisk upplevelse för många, så du tog det kanske hårt så vi ska väl lämna det ämnet
Med ett medlidsamt leende:crazy:

får jag gratulera, du har äntligen funnit ngt som du kan kritisera och ha rätt samtidigt:D

Du borde skrivit "får jag gratulera, du har äntligen funnit ngt som du kan kritisera och ha rätt samtidigt och där jag håller med"

Att hitta något att kritisera som merparten på Buke håller med, är mycket enkelt (det är snarare problem att undvika om man ska kommentera med tanke på mängden felaktigheter), att du erkänner att du har fel är snudd på unikt. Det är snarast så man tror att ditt konto är kapat.

Du borde skrivit "får jag gratulera, du har äntligen funnit ngt som du kan kritisera och ha rätt samtidigt och där jag håller med"

Att hitta något att kritisera som merparten på Buke håller med, är mycket enkelt (det är snarare problem att undvika om man ska kommentera med tanke på mängden felaktigheter), att du erkänner att du har fel är snudd på unikt. Det är snarast så man tror att ditt konto är kapat.

gramatik och rättstavning skryter jag inte med, däremot när det gäller sakargument o fakta, så det är ju bra att du håller dig inom ditt gebit och jag i mitt;)

gramatik och rättstavning skryter jag inte med, däremot när det gäller sakargument o fakta, så det är ju bra att du håller dig inom ditt gebit och jag i mitt;)

Och ändå glänser du i grammatik och stavning, åtminstone om man jämför med din sakargumentation och fakta. Det händer ju alltsomoftast att du stavar rätt på flertalet av orden och oftast går det att förstå vad du skriver eller åtminstone gissa sig till det. Din "fakta" däremot består vanligen nypa sanning, en nypa fakta och ett kilo fantasier, och det tråkiga är att du inte ens inser att du i är ute och reser.

Och ändå glänser du i grammatik och stavning, åtminstone om man jämför med din sakargumentation och fakta. Det händer ju alltsomoftast att du stavar rätt på flertalet av orden och oftast går det att förstå vad du skriver eller åtminstone gissa sig till det. Din "fakta" däremot består vanligen nypa sanning, en nypa fakta och ett kilo fantasier, och det tråkiga är att du inte ens inser att du i är ute och reser.

nu spårar du ur, håll dig till det du kan rättstavning o grammatik:D

dina "fakta" känner jag sedan tidigare och de håller absolut inte samma korrekthet som din grammatik:D

Att som här bli kritiserad av Bukes pajas för bristfällig fakta är en ren komplimang och en bekräftelse på att jag har rätt för det mesta.

Att som här bli kritiserad av Bukes pajas för bristfällig fakta är en ren komplimang och en bekräftelse på att jag har rätt för det mesta.

när jag var tio sa jag, jag vet
när jag var 20 sa jag att ja jag vet
nu har jag lärt mig att inte säga att jag vet...utan att kolla fakta.

så kolla du fakta,

ex så visade de Discovery Channel igår ett program som handlade just om det du förnekade förra gången. att 1/2 av vargstammen i eyllowstone dött och att en av de stora bovarna var just den värmeförlust jag beskrev.

En värmeförlust som tvingade vargarna att jaga och äta mer och pga den stressen blev de även agressivare mot varandra

Men som sagt,håll dig till grammatiken, det är lugnare:angel:

Och att du kallar mig pajas i tid o otid visar bara din brist på vettiga argument. Så då övergår du till att angripa min person istället för min ståndpunkt...Tackar det visar bara att min argumentering håller måttet:bow:

Senast ändrad av en moderator:

så kolla du fakta,

ex så visade de Discovery Channel igår ett program som handlade just om det du förnekade förra gången. att 1/2 av vargstammen i eyllowstone dött och att en av de stora bovarna var just den värmeförlust jag beskrev.

En värmeförlust som tvingade vargarna att jaga och äta mer och pga den stressen blev de även agressivare mot varandra

Men som sagt,håll dig till grammatiken, det är lugnare:angel:

Och att du kallar mig pajas i tid o otid visar bara din brist på vettiga argument. Så då övergår du till att angripa min person istället för min ståndpunkt...Tackar det visar bara att min argumentering håller måttet:bow:

Nu fattar jag nada? kan du länka till källan? Dör svenska vargar av värmeförlust? Kommer dom göra det?

Eller är det som vanligt "på tal om ångbåtar"?

Nu fattar jag nada? kan du länka till källan? Dör svenska vargar av värmeförlust? Kommer dom göra det?

Eller är det som vanligt "på tal om ångbåtar"?

Han har tagit fel på storhelg, eller inte synkat tiden, nu är det påskhare som gäller, men han är kvar i det där med tomtar o troll.

så kolla du fakta,
Så du är inte 20 än? Dina inlägg kryddas av, jag vet jag vet och fakta lyser med sin frånvaro.

???
När skulle jag förnekat det? Jag har inte diskuterat eyllowsone med dig överhuvudtaget ( och inte yellowstone heller). Hur vore du om du kollade fakta. Ja i ditt förvirrade huvud har jag kanske sagt något men kollar du fakta så har jag över huvudtaget inte diskuterat det. Men du fortsätter att tjata om att du vet.

Och att du kallar mig pajas i tid o otid visar bara din brist på vettiga argument.
Så var har jag kallat dig pajas tidigare, fakta är att jag vad jag vet aldrig använt det uttrycket om någon på buke tidigare och har jag gjort det så var det länge sedan, långt före din tid. Din fakta koll är är obefintlig i vanlig ordning. Kan du vänligen peka ut de inlägg jag kallat dig pajas i tidigare?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka