Sv: DvÄrgpinscher! Vill Veta Allt!!
Jag håller helt med Aningsfull, det var en mkt bra beskrivining av dessa små varelser
Att tillägas kan att lilla A, fram till nu gärna skällt och sprungit efter folk, med mest av rädsla, och osäkerhet.
Vi harhaft honom lös sen han kom till oss, och detta ger en naturlig instinkt hos hunden att hålla koll på oss. Han vill absolut inte bli lämnad ensam ute,även om han stannar längre vid en tiks pink nu än innan
MEN, nu har vi delvis lämnat honom på hundpensionat i tre nätter, och nyligen var han en vecka hos mina föräldrar (vi var i Ungern). Och efter det har han på ngt vis blivit säkrare, och litar mer på oss.
För ca 10 min sen gick vi från parkeringen till kontoret, och Arne går glatt fram till en kvinna som står på parkeringen, viftar på svansen (skäller INTE), och ställer sig på bakbenen för att hälsa
Trodde inte det var sant! Men all vår träning måste ha gett ngt! Helt otroligt.
Jag skulle inte rekommendera att ha en dp tillsammans med andra dp, eller mkt vaktiga hundar, då de lätt triggar upp varann, och kan bli både mer kaxiga och skälliga.
Tilläggas kan att A ALDRIG bitit ngn (inkl oss), mer än i lek, då han ska ta nytt tag i leksaken som man drar i, så tar han lite för långt upp... AJ. Men så fort man säger AJ, slutar han direkt
Vilka är de andra hundarna ni har hemma?
Jag tycker det är ett klokt beslut att vänta tills du hittar en dp med rätt färg, kön, och mentalitet. Istället för att bara ta en på måfå. lätt att man ångrar sig, och vill ha en till då.
En dp MED stamtavla kostar runt 9000 kr. (säkert ngn som vill tjäna pengar som hade den UTAN för 10 000...)
Lycka till!