Dvärgpinscher(stavning?)/Cocker?

skuggi

Trådstartare
Jag undrar om denna blandning är vanlig? Erfarenheter i så fall?
Träffade en på valpkursen igår och den var ju bara SÅ söt :love::love:

Blev bara lite nyfiken, har inga planer på att börja tillverka såna, dock hade visst denna uppfödare såna planer, och då vart jag nyfiken på om det var en "beprövad" blandning, eller bara nått denna person "kommit på".
Jmf cocker/pudel som väl är en ganska "beprövad" korsning.

Sv: Dvärgpinscher(stavning?)/Cocker?

Inte just den blandningen, men jag kan inte motstå frestelsen att lägga in en bild på min kompis lilla råtta:D

Vad får man om man korsar en dvärgpincher med en pudel?

Svar:
9928_148648144844_545724844_2649111_7605739_n.jpg

En råtta blandad med en fladdermus??:rofl:

9928_148648149844_545724844_2649112_3638937_n.jpg

Otroligt trevlig och härlig hund, men lyckad rent estetiskt vet jag inte om jag tycker :angel:

Sv: Dvärgpinscher(stavning?)/Cocker?

Haha! Vilken fuling :love:
Skulle ALDRIG gissat på DP och pudel där... :rofl:

Var det en olycka eller medveten korsning? Känns som att så olika hårlag skulle kunna bli hursom.. och det blev det ju :p

(har själv en cockerpoo, vart en himla fin liten sak faktiskt)

Men åter till DP/cockern, ingen som hört eller sett nått?

Den var verkligen supersöt, liiiite kralligare och lite mjukare drag, men annars såg den mest ut som DP. Söööt :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 893
Senast: Sebastian
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 376
Senast: Exile
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på... 2
Svar
31
· Visningar
6 767
Senast: Shark
·
K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket... 2
Svar
24
· Visningar
17 680
Senast: Kerba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka