dvärghamster parning?

D

Donalds

jag har fyra vintervita (sibirska) dvärghamstrar.. det är två honor och två hanar. hanarna är brorsor och har bott ihop men är nu särade i varsin bur. honorna har jag fått av en kompis de bor tillsammans det är en dotter med mamma. nu vill jag para två, jag vet att om man vill para dvärghamstrar bör man ha dem tillsammans från början men jag undrar går det att göra det nu. hanarna är ca 1 år gammla och av honorna är en ca 1 år och den andra 6 månader. någon som vet hur jag kan gå till väga. mycket :bow:sam för svar!

Sv: dvärghamster parning?

Du kan para dom om dom är 1 år. De går bra :) Och de går även bra att para dom om dom är 6 månader, för dom blir könsmogna vid 3 månader. De blir ca 1- 10 ungar. Men självklart kan de bli mer ungar. Honorna är dräktiga i ca 16 dagar. Och du måste sära på mamman och pappan direkt när hon fått ungar eller när du ser att hon blivit gravid. För om du inte gör de och du råkar röra ungarna. Då är risken stor att pappan äter upp dom ungarna du rört! :bump::banana::rofl:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 408
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 915
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV