Duvproblem

Haukur

Trådstartare
Min karl har fått ny lägenhet men har ett stort problem... Duvorna inbillar sig att dom bor på balkongen och är tämligen svårövertalade om att så inte är fallet. I värsta fall kan det mycket väl vara så att tidigare hyresgäst matat dom och tom erbjudit dom reden:(

Hur blir man av med dom? Dom skitar ju ner nåt så förbannat. Funkar sånna där hök-/uvatrapper?
Helst vill han nämligen slippa näta in balkongen.

Sv: Duvproblem

En bekant har samma problem. Hennes familj löste det genom att spänna en genomskinlig lina ca 1 dm över balkongkanten. Detta hindrar fåglarna att sätta sig på balkongräcket. Detta fungerade enligt henne. Kanske värt att prova?

Vore kanske en idè men jag är tveksam att det fungerar då dom inte sitter så mycke på räcket utan "inne" på balkongen:(

På mitt jobb har man spänt upp hönsnät framför hela "ingången" till balkongen. Det fungerar alldeles utmärkt och fåglarna försöker inte ens närma sig den numera.

Om man tycker det är fult kan man ju alltid hänga blommor eller annat veckert i nätet!

Ja jag tänkte det också. Men som jag förstod på min bekant så flög inte duvorna in och ner på balkongen heller när tråden var uppspänd. Normalt sett när de ska flyga in på balkongen så sätter de sig väl på kanten först.

Nät är nåt han tyvärr vill slippa, tycker själv det var den bästa lösningen annars då jag vill kunna ta m mina katter hem till honom:angel:

hannah, då ska jag testa d, är ju billigt och enkelt så funkar det inte är det ju ingen skada skedd:D

hannah skrev:
En bekant har samma problem. Hennes familj löste det genom att spänna en genomskinlig lina ca 1 dm över balkongkanten. Detta hindrar fåglarna att sätta sig på balkongräcket. Detta fungerade enligt henne. Kanske värt att prova?
Har testat linan nu... Duvjävlarna gick inte på d, dom sitter för visso inte på räcket längre men håller gärna till på balkongen ändå:(

Fler tips?
Ingen som testat rovfågelatrapper?

Anticimex kan man ringa i Stockholm om man har duvproblem. Vet iofs inte vad det gör....

Aha, smart, borde juh räknas som skadedjur ja. Ska se till att han ringer skadedjursutrotarfirman:angel:
Tack för tipset!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 429
Relationer Jag bor i en WG (osäker på vad det heter på svenska, men kanske kollektiv?), jag står på huvudkontraktet och två killar hyr varsitt rum...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: Agapi
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 356
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt