Eller ja, bebbarna är inte riktigt lika duktiga än:
06.gif

Lillskiten missbedömde avståndet och hamnade helfel, men försökte ändå få upp fötterna fast den bara höll sig kvar med näbben - det gick nästan! <3

Läste att fjädrar är som blixtlås och en sak fåglar gör när de putsar sig är bland annat att stänga blixtlåsen så att fjädrarna håller sig aerodynamiska.

Aldrig tänkt på det men minns att när man har plockat upp tappade fjädrar att strålarna sitter fast i varandra och om man särar dem är det svårt att få dem att haka fast i varandra igen - en näbb är däremot det perfekta redskapet att göra det med!

Lillskit demonstrerar:
07.jpg

Blick är inte den skarpaste kniven i lådan, mycket som blir fel för denna söta lilla fågeln. Han missar händer totalt utan synbar anledning, får för sig att flyga upp vid helt fel tillfällen (tex när jag håller på att sätta ner en hel famn av duvor på marken - det tycker Blickie är ett strålande tillfälle att försöka hoppa upp). Han blir rädd för bebbar men får i nästa ögonblick för sig att starta bråk med de största och tuffaste hanarna!? Och så vidare.

Men det är okej, man behöver inte vara smartast för att bli omtyckt. Blick är fantastisk precis som han är. :heart
12 6.jpg

Ankungen med dolda fläckar trängde sig fram och använde stackars Lillskiten som klätterställning:
0 3.webp

Den har fått namnet Raz (hebreiskt unisexnamn som betyder hemlighet) eftersom jag aldrig är helt säker på att det är den innan jag har fått titta på gumpen under vingarna där fläckarna gömmer sig som en hemlighet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka