Dammtussen fick dock inte ens en chans att sura på den lilaröda för såhär gick det när den ville vara med:
05 3.webp

Minifläcken överraskade med att dyka upp i fel gäng, Vikingen som sitter framför den:
09 .jpg

Det tar iofs noll tid för en duva att flyga till stället de större gänget håller till, de brukar bara hålla sig till sina områden. Men Minifläcken är tydligen flexibel för den dök upp på det andra stället med sen! :rofl:

Nissen kom förbi idag: :love:
0.jpg

Inte sett honom sen i slutet av april så först blev jag glad, men sen såg jag hans fötter.

Tråd hårt snodd runt bägge fossingarna och en tå hade redan försvunnit. Kunde han inte kommit förbi tidigare?

Tycker det är så himla tragiskt, det gör extra ont i hjärtat att se en duva man känner gå från att vara så frisk och fin till att bli handikappad på grund av något förbannat trådskräp. Alla andra jag tagit loss har jag antingen fått tag i tidigt eller helt enkelt aldrig sett på ett annat sätt än med sina skavanker så detta kändes mer ledsamt på något sätt. :(

Före/Efter:
03 2.webp

Tror det kan bli ganska bra ändå, på foten till vänster kommer han definitivt få behålla både bak och åtminstone en framtå, osäker på mittentån den var det inte så bra med. På foten till höger i bild så kommer han kanske förlora mittentån men resten såg okej ut. Så förhoppningsvis kommer han kunna gå nästan lika bra som han gjorde innan.

Efteråt flög han iväg som en skållad råtta, jag är mer van vid att de flesta bara skuttar iväg några meter numera, men Nissen gillade inte denna behandlingen alls!

Den lilla svarta som ligger ner var det tyvärr värre med:
04.jpg

Det är en väldigt ung bebbe som jag haft ett extra öga på sen den kom ut ur boet för knappt en vecka sen - eftersom den är så väldigt liten och lite seg i reaktionerna.

Idag kom den framtrillandes med ett brutet ben. :cry: Den kunde inte gå utan stödde sig på ena vingen och ramlade fram. Den ligger ner på bilden för det var för svårt för den att stå.

Det är så hemskt när det händer bebbarna något. De har knappt ens börjat leva och så börjar livet med en tragedi. :(

Senast ändrad:
Så det var bara att ta med sig det lilla livet:
05.jpg

Den var så himla lugn, inget flaxande eller stretande när jag försiktigt plockade upp den, lugn påvägen in till viltvårdarna också. Normalt sett trär jag en avklippt strumpa över vingarna om de har skador men fortfarande kan flyga, men det behövdes inte med denna. Den var trött och hade ont, så efter att den fått mat slumrade den till en stund i sin låda.

Viltvårdaren sa att benet var av mitt på och inte i en led så det finns hopp om att det kommer läka bra. Viltvårdaren tyckte den var i okej hull också, den ska röntgas och få smärtstillande så den slipper ha ont. :heart

Senast ändrad:
Gjorde lite annorlunda med himmelbilderna, istället för att lyfta upp dem så fick de som ville flyga dit själva istället. Resultatet blev mest massa ofokus och vingar här och där. :p

Men Noel fastnade såklart på bild. Han verkar trivas däruppe. Så vackra när de landar::love:
01.webp

Nissen kom förbi och är också mest intresserad av damerna (Sue flirtar lite där i bakgrunden lite också :p).
05.gif

Nissen höll sig på behörigt avstånd från den hemska människan, men jag tycker han går bra! Knappt att det märks att fötterna är skadade så hoppas det fortsätter så.

Fick äntligen tag i en stackars hona som redan har en förstörd fot och fått lite tråd runt den andra. Hon är väldigt blyg så har haft ögonen på henne i veckor men nu blev hon tillslut befriad, tänker att hon verkligen behöver åtminstone en hel fot!

Inte tänkt på det innan men lägger bilden i spoiler eftersom det kanske inte är så kul att se illa tilltygade fötter i närbild...
06.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka