Jag har provat att göra såhär med vissa av duvorna - lyfta dem högt upp och ta kort - med varierande resultat. Lillskiten var duktig på det - sitter stadigt kvar utan att misstycka:
01 6.webp

Nackfläcken är en så himla tacksam fågel att ta kort på. Han är så lätt att hantera, han är tuff, stark och stadig - så det är få duvor som kan knuffa av honom från handen eller ens tänker tanken. Han har världens tålamod också och sitter kvar där man sätter honom, han vet att han kommer få godis och kan vänta.

Sen är han ju så galet vacker till råga på allt: :love:
08 3.webp

Såhär får jag honom att lyfta vingarna gång på gång (titta så sött han sitter däruppe<3):
11 06.gif

Han sitter som klister. Jag gör så en eller två gånger och sen tar jag ner honom helt så han kan få massa godis som belöning för att han är så duktig och går med på människan konstiga påhitt. <3

Idag var jag i huvudstaden med dotter och bonusdottern och såg två duvor.
Jag tänkte genast på denna tråd och berättade för mitt sällskap om dina duvor, hur vi fått lära känna dem, att du gett dem namn och känner igen dem och hur mycket vi uppskattar dina uppdateringar.

Båda tjejerna i mitt sällskap är över 20, djurintresserade och tyckte det var roligt att höra om detta.

Idag var jag i huvudstaden med dotter och bonusdottern och såg två duvor.
Jag tänkte genast på denna tråd och berättade för mitt sällskap om dina duvor, hur vi fått lära känna dem, att du gett dem namn och känner igen dem och hur mycket vi uppskattar dina uppdateringar.

Båda tjejerna i mitt sällskap är över 20, djurintresserade och tyckte det var roligt att höra om detta.
Vad fint! <3 Så kul att höra! 🤗

Sötsnöret är bara för gullig: :love:
02 .jpg

Hans fot med den dåliga tån ser ut att göra ont. Hoppas det bara är den döende tån som spökar så att det blir bra sen när hans kropp väl gjort sig av med den. Det räcker med obehag för stackars Snöret liksom! :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka