Sköna Bönan hade haft otur och fastnat i tråd. Inte mycket alls men tråden var tyvärr tunn, seg och plastaktig - de skär snabbt in i huden. Blödde lite när jag pillade bort den. :( Så han hade ont och haltar lite, men jag tror det kommer bli bra igen.
05.webp

Den här röda kallar jag för Hjorton, älskar när det är mycket orangea nyanser i fjäderdräkten. Hjortron vill inte ha andra duvor för nära, så här spänner hen ögonen i Stirrduvan och säger kom inte hit!
Visa bifogad fil 94952
Wow! Vilken silvrig nyans i ansiktet och så knallrött på bröstet 😍 så snyggt!

Apropå Lillevit, jag undrar om han har liiite rött/brunt i fjädrarna på bröstet som gör att han mest ser lite smutsig ut.
Otur att ha en sån färg att man ser ut som att man behöver bada mera :D:love:

Wow! Vilken silvrig nyans i ansiktet och så knallrött på bröstet 😍 så snyggt!

Apropå Lillevit, jag undrar om han har liiite rött/brunt i fjädrarna på bröstet som gör att han mest ser lite smutsig ut.
Otur att ha en sån färg att man ser ut som att man behöver bada mera :D:love:
Tycker också det är så snyggt med det orangea och röda mot det grå! :love:

Haha, nä Lillevit är bara lortig! :p Lillevits grundfärg är Blue (grå) också, den har några fjädrar på stjärten som har lite pigment. Men den blir renare och renare så den lille kämpar på! :heart De lär sig delvis att tvätta sig rätt och på effektivast sätt genom att se vuxna duvor göra det, även om det också är en medfödd instinkt. Bröstet verkar dessutom vara svårast att hålla helt rent för dem.

Mårten är t.ex skitdålig på att få rent bröstet - han är ofta rejält smutsig där. Han har heller inga bebbdun att skylla på så snart tar jag en trasa och torkar av honom (en varm solig dag när det bara är skönt att bli lite blöt)!

Lillevits stjärt och skitig Mårten:
PhotoCollage_1658236271021.jpg

Tycker också det är så snyggt med det orangea och röda mot det grå! :love:

Haha, nä Lillevit är bara lortig! :p Lillevits grundfärg är Blue (grå) också, den har några fjädrar på stjärten som har lite pigment. Men den blir renare och renare så den lille kämpar på! :heart De lär sig delvis att tvätta sig rätt och på effektivast sätt genom att se vuxna duvor göra det, även om det också är en medfödd instinkt. Bröstet verkar dessutom vara svårast att hålla helt rent för dem.

Mårten är t.ex skitdålig på att få rent bröstet - han är ofta rejält smutsig där. Han har heller inga bebbdun att skylla på så snart tar jag en trasa och torkar av honom (en varm solig dag när det bara är skönt att bli lite blöt)!

Lillevits stjärt och skitig Mårten:
Visa bifogad fil 95658
Jag tänkte faktiskt på Mårten när jag sa det :rofl::rofl: men nähej, han är bara en lortgris :D

Ja! Ingen av de på bild är enbenta. :) De flesta fågelarter vilar gärna ett ben när de kan.

Vissa verkar föredra den viloställningen mer än andra, den här mörka herren stoppar t.ex alltid upp ett ben så fort han får tillfälle:
Visa bifogad fil 95660
Hade inte tänkt på det förut, intressant! Antar att det är samma sak med varsin vilande hjärnhalva då också kanske? Utöver att det är skönt då :D

Stilig herre :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka