Vackraste Akvarellduvan:
03.webp

Frågade faktiskt på ett duvforum vad färgen hette, eller vilka gener som kunde ligga bakom men det var ingen som visste. Tjusig är han i alla fall! :love:

Nyfiken kompis som var med och övervakade det hela:
08.webp

Väldigt stor skillnad från i början - då hela flocken stack så fort jag fångat en duva, till att jag numera är tvungen att putta ner dem från knäet så att de inte ska råka kliva på den fångade stackaren. Denna kompisen var dock envis och skulle prompt vara med och titta!

Försöker få kort på Sköna Bönan och Noel tillsammans, men först måste jag bjuda in den ena och sen den andra utan att en drös andra duvor bjuder in sig själva och sen ska kameran hitta fokus...

Det här var dock det bästa jag lyckades med idag:
09.webp

Nackfläckarna på dessa två, är de inte väldigt lika? Kan de vara bröder? Far och son? Kusiner? Det får jag väl aldrig reda på, men säker på att de är släkt på ngt vis iaf!

Sköna Bönan var för övrigt helt ohalt idag, så det gick bra med den onda foten ändå. <3

Ja jag vet bara när jag ska rengöra en roterande borste på jobbet, det tvinnar verkligen in sig och dras typ åt när man försöker få lös det.
Precis så! Det är segt så in i helsike och är inte så lätt att klippa av som allt annat de fastnar i.

"Flytta på er! Det är min trappa upp!"
1.gif

Försökte få bruna Gullungen att gå upp i handen men den hann inte ens förstå vad den skulle göra innan Blåbäret kom kutandes.

Det är samma bebbe som i dessa inläggen, busig liten filur!
Tar maten slut går man upp för armen och ber om mer:
Visa bifogad fil 93365

Men kommer någon och sätter sig på matplatsen måste man omedelbart springa ner och försvara den:
Visa bifogad fil 93366
Tuff bebbe!

Märtan och Pinglan i handen och en bebbe som anser att den inte får plats så då photobombar man och ber man om egen mat såklart:
Visa bifogad fil 93578

Blåbäret tvekar aldrig, är som klister och älskar frön, finns det någonstans att sätta sig på mig så gör den det, krävs det klättrande och krypande eller om människan INTE KAN just nu så är det inget problem för denna bebben. Den tycker den får plats ändå!

Blåbäret kommer i sån fart att den halkar in i bild:
02.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka