Här försökte jag ta kort på en fin bebbe som precis blivit modig nog att komma upp, men vem knör sig in i bild och skrämmer bort den yngre bebben? Jo, ett ständigt närvarande Blåbär:
03.webp

Photobombar konstant gör den också:
05.webp

Ibland undrar jag om den har kopplat ihop att om den gör så tillräckligt mycket så stoppar jag tillslut undan mobilen som inte längre har en chans att fokusera och har då helt plötsligt en hand över att ge den frön. Hmm...🤔

Bebbarna är överlag väldigt lustiga. Höll på att fnissa ihjäl mig när jag såg det här - en bebbe som försöker dricka ur... en lampa:
07.jpg

Blank yta på marken betyder tydligen vatten för en liten bebbe, och som den försökte! Den höll på så länge och försökte flera gånger att doppa näbben och suga upp vatten ur olika vinklar och förstod inte alls varför det inte fungerade! 🥲 🤣

Det blev nio trådisar denna veckan. En hade fastnat i tandtråd. En bebbe hade fått ena foten helt förstörd av något hårliknande som jag inte vet vad det var, den hade jätteont, blödde och det tog evigheter att klippa och pilla bort allt. Så himla tråkigt, men det kan bara bli bättre nu iaf.

De andra gick relativt lätt att få loss och blev upptäckta i tid så att fötterna inte hunnit bli allvarligt skadade. Här är två stycken av dem som hade tur i oturen och iallafall inte kommer få några men:
17.jpg

Jag vill gärna ha kort på alla trådduvorna, så att jag lättare kan gå tillbaka och se vilka de var och hur fötterna såg ut jämfört med hur de läker sen.

Men det här är varför det ibland bara inte går, sekunderna det tar mig att dra fram mobilen och slå på videoinspelning så händer ibland det här:
18.jpg

Lillskiten och Lillevit med flera ville inspektera nogrannt... Trevligt och mindre läskigt med kuttrande kompisar runt omkring men kanske inte riktigt så nära bara!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka