dunjacka??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _otursbarn_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 541
man ska inte stödja djurplpågeri genom att köpa dunjackor som inte är stoppade med svenskt dun vilka nästan inga jackor är.

de dun du köper är från thailand, eller öststaterna där man plockar gässen tre-fyra gånger levande. de blir täckta med blod o skriker igenom hela procesen, oerhärt smärtsamt. de får ofta skador på hals o kropp pga plockarnas omilda behandling. I sverige hade man fått fängelse för en sådan behandling av djur. det är grymt, oerhärt grymt, men jacktillverkarna kommer undand genom att klpa det utomlands.

Köp inte dun, det finns så mycket annat varmt.
stöd inte djurplågeri.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka