Det är Newtons fel, tyngdlagen.Hur kommer det sig att halsbandskedjor alltid snurrar sig så knäppet hamnar vid halsen och inte stannar kvar i nacken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är Newtons fel, tyngdlagen.Hur kommer det sig att halsbandskedjor alltid snurrar sig så knäppet hamnar vid halsen och inte stannar kvar i nacken?
Kan vara så att någon helt enkelt HÄNGT tavlan snettTavlor som hänger lite snett, lutar alltid snett åt samma håll. Hört att det har nåt med jordens rotation att göra. Kan nån förklara hur det går till??
Tavlor som hänger snett hänger "fel" på tråden - om det nu är en metalltråd bak på tavlan som den hängs upp i. Tavlan måste ju hängas mitt på tråden för att hänga rakt (förutsatt att tråden har fästs korrekt på tavlan), alltså spiken på väggen måste ligga på "balanspunkten" på tråden. Har tavlan ingen tråd som den hängs upp i utan en fästanordning av ngt slag och tavlan hänger snett så har generellt fästanordningen sätta på snett på tavlan och tavlan kommer ju då alltid att luta åt samma håll så länge inte fästanordningen justeras.Tavlor som hänger lite snett, lutar alltid snett åt samma håll. Hört att det har nåt med jordens rotation att göra. Kan nån förklara hur det går till??
Om alla världens tavlor uppförde sig så hade det funnits ett samband, nu är nog enda sambandet upphängningen.@karamelldrottningen @Acto @Mia_R
Nix. Fel av er. Alla tavlor hänger på sina trådar och säg att en dag rättas till så de hänger spikrakt. Så småningom hänger flera av dem aningens snett, och alla lutar åt samma håll.
Som vatten snurrar när det rinner ur handfatet, alltid åt samma håll. Så ser det ut. Frågan är varför och hur det går till att alla lutar åt samma håll?
*Varför är @tanten arg i @karamelldrottningens svar?
Ja, jag läste den. Jag röstar på ett lokalt spöke.@Mia_R Läste du artikeln!? Det är nåt lurt! Sannolikt är det väl vibrationer i huset, värre om det är en gammal träkåk än ett stort hyreshus i betong? Ja, jag vet inte. Eller så smyger nån in på nätterna och petar på tavlorna så de kasar på sniskan!
Man måste fråga. Ingen är tankeläsare och det gäller åt båda hållen. Mer kommunikation är lösningen på 90 % av alla relationsproblem.Hur förstår man om någon som påstår sig vilja vara vän med en egentligen vill något mer än så?
(Eller är det alltid är så när en straight singelkille/-man/-gubbe vill bli vän med en tjej?)
Hur förstår man om någon som påstår sig vilja vara vän med en egentligen vill något mer än så?
(Eller är det alltid är så när en straight singelkille/-man/-gubbe vill bli vän med en tjej?)
Man måste fråga. Ingen är tankeläsare och det gäller åt båda hållen. Mer kommunikation är lösningen på 90 % av alla relationsproblem.
Man frågar och nej det är är inte alltid så, jag har många manliga vänner som är straighta och de är bara vänner.
Jag har också sådana, men då är det sådana som jag träffat genom t.ex. hundträffar eller genom andra vänner. Det är nog mer lurt med de där som man pratar med ute/på bussen/på tåget.
Ibland ljuger dock folk när man frågar men det märks ju efter ett tag i och för sig.
Varför valdes påsk-gult som färg på den första smiley-gubben?
För att man pratar om påsk-kycklingar och många kycklingar är gula? Kanske...Varför valdes påsk-gult som färg på den första smiley-gubben?
Man kanske inte vet helt säkert på en gång heller? Jag tänker själv ofta att personer jag mötet kan vara både intressanta och attraktiva, men det tar kanske en stund innan man vet om man "vill något mer".Hm, okej. Det är egentligen ett logiskt och vettigt svar på min fråga förstås.
Synd vara att inte folk säger vad de menar med detsamma . Jag är nog inte heller så bra på det dock .
Man kanske inte vet helt säkert på en gång heller? Jag tänker själv ofta att personer jag mötet kan vara både intressanta och attraktiva, men det tar kanske en stund innan man vet om man "vill något mer".
Sen... Försök tänka lite utanför den hetero normativa boxen en stund. Män och kvinnor kan vara vänner och du kanske har samkönade vänner som har liderliga känslor för dig.