Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns. Googlade.....Varför finns inte fryst paprika att köpa? Det finns påsar med en blandning av ärtor, majs och paprika, men jag har aldrig nånsin sett nån förpackning med bara paprika. Det är lite lurigt!
Jag antar att man kan gilla sidan utan att följa den.Vad är det i praktiken för skillnad mellan XX personer gillar den här sidan och XXY personer följer den här sidan på Facebook? Ser de den olika i sitt flöde? Varför finns det två sätt liksom?
Så om man gillar den men inte följer den så ser man inte uppdateringarna? Typ.Jag antar att man kan gilla sidan utan att följa den.
Så om man gillar den men inte följer den så ser man inte uppdateringarna? Typ.
I det här fallet är det en sida jag administrerar åt jobbet och den har fler följare än gillare. Men jag vet inte om det är samma personer.
Det spelar egentligen ingen roll, jag bara funderade på vad det kan vara för fördel med det ena och det andra.
Å va bra! Har aldrig sett det i nån av de affärer jag handlar i. Vad var de för märke och vilka butiker?Det finns. Googlade.....
De första träffarna som kommer upp är ett märke som heter Begro. Finns bland annat hos Matspar, står det. City Gross har också en variant. Oklart vilket märke. Både varianter innehåller röd, gul och grön paprika.Å va bra! Har aldrig sett det i nån av de affärer jag handlar i. Vad var de för märke och vilka butiker?
Mitt minne av de blandningarna är att paprikan är blöt, slemmig och slapp efter frysningen. Har uppfattningen att de bara var där för att tillföra färg. Köper sedan många år bara ärtpåsar och majspåsar. Är mycket nöjd utan fryst paprika.Varför finns inte fryst paprika att köpa? Det finns påsar med en blandning av ärtor, majs och paprika, men jag har aldrig nånsin sett nån förpackning med bara paprika. Det är lite lurigt!
Att det går att koka antar jagVad innebär uttrycket "ett kokäkta fibertäcke"
Hör det låter då och då i någon tv reklam och har alltid undrat, men aldrig googlat
Ja så tänkte jag också.Att det går att koka antar jag
Eller tål väldigt höga tvättemperaturer det är väl ingen som kokar tvätten längre men 95 grader är rätt nära
Uttrycket hänger väl kvar från den tiden man hade bykstugor och fick elda en halv dag för att få varmvattenJa så tänkte jag också.
Hängde mest upp mig på uttrycket.
Aja nu fick jag ställt en dum fråga iaf
Tack för svaret
Kex är ett låneord och genom att man bevarar uttal från originalet så blir det ett hårt K. Å andra sidan är det normala i svenska att K uttalas mjukt framför e/ä. Så båda har en vettig förklaring. Idag finns en regional skillnad i vilket som används. Båda är korrekta (men jag håller med dig om att hårt K är rätt )Hur kom det sig att vissa människor började säga Chex istället för kex (som det heter)??
Vad är det i praktiken för skillnad mellan XX personer gillar den här sidan och XXY personer följer den här sidan på Facebook? Ser de den olika i sitt flöde? Varför finns det två sätt liksom?
Du kan känna av det men det kan även vara så att du inte känner av det. Tror det beror anledningen till varför andedräkten är dålig. Tex tycker jag att det är lätt att känna hos mig själv om jag har dålig andedräkt av att ha ätit vitlök. Men dålig andedräkt pga av magen/problem med matstrupen tror jag inte man känner, åtminstone inte så lätt.En ganska känslig fråga...
Om man har dålig andedräkt, vet man i regel om det själv då? Alltså känner själv att det luktar illa.
Jag gissar att man gör det men vet inte.