Bukefalos 28 år!

Dumma frågor del 3

Jag har de flesta av mina kollegor som vän på facebook inklusive min chef, inget konstigt med det. Ser det inte som värre än att man går ut med sina kollegor och tar en öl eller liknande efter jobbet.
 
Kan man bli "bli vän" med sin chef/fd chef på facebook? eller är det konstigt och enligt social norm "förbjudet"? mest nyfiken^^

Beror nog helt på företaget och relationen. Min förra chef har jag på Facebook men min nuvarande skulle jag inte lägga till (trots god relation). Har dock de flesta kollegor.
 
Beror nog helt på företaget och relationen. Min förra chef har jag på Facebook men min nuvarande skulle jag inte lägga till (trots god relation). Har dock de flesta kollegor.

Jag tycker det är så svårt det med att veta hur relationen är, alltså det är ju inte säkert att den andre tycker man har samma relation som en själv och att det är "passande", eller så, kanske är det mer ok att lägga till en fd chef som man hade bra personlig relation till, men aldrig en nuvarande? även om det funkar bra? drar en parallell till mig själv nu som jobbar som ensam anställd så då blir chefen ju både chef, arbetsgivare och kollega (i vissa fall en fin balansgång att hålla reda på, inte alltid helt lätt:angel:...)
 
Jag tycker det är så svårt det med att veta hur relationen är, alltså det är ju inte säkert att den andre tycker man har samma relation som en själv och att det är "passande", eller så, kanske är det mer ok att lägga till en fd chef som man hade bra personlig relation till, men aldrig en nuvarande? även om det funkar bra? drar en parallell till mig själv nu som jobbar som ensam anställd så då blir chefen ju både chef, arbetsgivare och kollega (i vissa fall en fin balansgång att hålla reda på, inte alltid helt lätt:angel:...)

Ja det är klart! Det är alltid svårt att veta vad den andre tycker. min fd. chef blev jag dock vän med på fb medan jag jobbade för denne, kanske inte framgick :P
 
När man bett om att få ett arbetsintyg men får ett utan underskrift, bör man be om ett med underskrift då? behöver man det? gäller när det ska skickas med utbildning och jobbansökan.
 
Jag hade bett om underskrift!

Ja vill också ha med egentligen, utan underskrift är ju inget giltigt, då kan det ju likaväl vara jag som skrivit det:banghead: men med tanke på hur lång tid det tog att få ett utan är jag tveksam på hur värt det är *suckar lite*
 
Ja vill också ha med egentligen, utan underskrift är ju inget giltigt, då kan det ju likaväl vara jag som skrivit det:banghead: men med tanke på hur lång tid det tog att få ett utan är jag tveksam på hur värt det är *suckar lite*
Det är jäkligt mycket värt det den tagen du måste lämna in intyget någonstans!
Jag fick en gång ett arbetsintyg med fel namn osv osv. Jag var på dem tills det blev rätt!
 
Ska tillbaka på läkarbesök imorgon och ta prover för lite allt möjligt (bl.a. sköldkörtel, tarmar, och vanliga blodprov) men glömde bort att fråga läkaren ifall man behöver fasta eller liknande några timmar innan?
Eftersom hon inte nämnde något så antar jag att det inte behövs...eller?:o
 
Det är jäkligt mycket värt det den tagen du måste lämna in intyget någonstans!
Jag fick en gång ett arbetsintyg med fel namn osv osv. Jag var på dem tills det blev rätt!

Ja det är sant, ska försöka fixa det så är det gjort sedan, hoppas det går smidigt nu bara man känner sig så tjatig tillslut, men det ska ju inte vara mitt problem egentligen.. tack för svaret iaf:)
 
Någon som vet vad en såndär målad "skärm" med hål för ansiktet kallas? Alltså en sån som kan finnas på nöjesparker och liknande med t.ex. seriefigurer på och så ska man ställa sig bakom så ens eget ansikte syns. Har googlat mig blå men hittar ingenting (jag ska beskriva en fotografi där en sån skärm finns med)
 
Hur gör man bäst rent ett par guldörhängen? Har haft dem på mig väldigt mycket och de är rätt äckliga nu :crazy: Speciellt "plopparna" (vad heter de egentligen??).

Så, hur gör man?
 
Vågar man skicka ett brev på 110 gram med bara 2 frimärken (som täcker 100 gram) ? , känns sådär att betala det dubbla för bara 10 gram för mycket tänker jag..
 
Vilka inställningar är det man ska ändra när man inte kan surfa och ringa samtidigt på mobilen? Gick med samma simkort i förra mobilen men nu är det omöjligt. iPhone 6 med Halebop, för övrigt.
 
finns det något bröd man kan äta när man e glutenallergiker förutom sånt där gummibröd i frysdisk?
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 234
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 742
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 581
Senast: MML
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
498
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp