Dumma frågor del 3

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 359
  • Visningar Visningar 38 368
När man följer ett recept och det står tex 2 ägg, så 'vet' man ju att det är de där lagom stora industriäggen som menas. Om man har mindre ägg där 4 små ägg borde vara samma mängd äggmassa som de 2 ursprungliga äggen. Så undrar jag om mängden äggula är avgörande eller bara den totala massan ägg?

Skulle tippa att det är den totala massan ägg, så vida du inte lagar något där det specifikt krävs "x-antal äggulor". Du kan ju alltid väga äggen så du vet vad ett normalt industriägg väger, och sen väger du dem mindre äggen tills du har rätt vikt så det motsvarar antalet vanliga ägg.

Varför används mest blå IKEA-kassar som höpåsar, trots att det bara är de gula som är till salu på varuhusen?
Det är bara de blåa som är till salu på varuhusen, om de inte har ändrat något på senaste månaden. Däremot har vi haft både gula och blåa ;)

Var hittar jag trekvartslånga träningstights i stl 104 (/110)? Har letat på de vanligaste sportaffärernas hemsidor utan tur.

Eller - vad klär man på en treåring som ska börja på gympastik en gång i veckan? Och vad ska hon ha på fötterna? Jag minns inte vad jag själv hade när jag gick för sisådär 30 år sen :D

Var hittar jag trekvartslånga träningstights i stl 104 (/110)? Har letat på de vanligaste sportaffärernas hemsidor utan tur.

Eller - vad klär man på en treåring som ska börja på gympastik en gång i veckan? Och vad ska hon ha på fötterna? Jag minns inte vad jag själv hade när jag gick för sisådär 30 år sen :D

Ingen koll alls på barnkläder men vanliga leggings kanske kan funka? finns säkert i olika mönster också eller roliga färger:D

tillägg: vilket roligt ord: gympastik, det var nytt för mig lägger till det i min ordlista:D blandning mellan gympa och riktigt gymnastik kanske?:banana:

@canine - vanliga leggings har hon i överflöd. Egentligen alla kläder :angel: Men 95% är ärvt så det skulle vara kul med något nytt, och jag tränar ju en hel del själv så hon ser alla mina träningskläder och kommer säkerligen vilja ha egna sådana om jag känner min unge rätt :D

Gympastik är nog ett familjärt ord här, men ganska användbart tycker jag. Hon ska gå på Uppsalaflickorna så det är ju "riktig" gymnastik längre fram som är tanken, men nu kommer det väl mest vara balans och kullerbyttor och sånt grundläggande. Då tycker jag gympastik passar :)

@canine - vanliga leggings har hon i överflöd. Egentligen alla kläder :angel: Men 95% är ärvt så det skulle vara kul med något nytt, och jag tränar ju en hel del själv så hon ser alla mina träningskläder och kommer säkerligen vilja ha egna sådana om jag känner min unge rätt :D

Gympastik är nog ett familjärt ord här, men ganska användbart tycker jag. Hon ska gå på Uppsalaflickorna så det är ju "riktig" gymnastik längre fram som är tanken, men nu kommer det väl mest vara balans och kullerbyttor och sånt grundläggande. Då tycker jag gympastik passar :)

När jag tränade gympastik (under tiden 3-11 år ) var vi i början barfota och sedan skaffade de som "satsade" sånna här mjuka skor, nästan á la ballerinaskor :) Men ring hen som håller i det hela och fråga? :)

HM verkar ha tights :)

Jag hade nog sockiplast när jag var liten och gick på gymnastik :up: Skitsnyggt ju.. :D
Vad jag annars hade på mig kommer jag ine ihåg..

Men är din dotter en lite prinsessa kanske detta + leggings kan vara något? (jag antar att den är som en baddräkt med kjol, det är iaf en sådan jag tänker på!!) :)

CAR-32374_f_l_28_2816.jpg

Jag hade nog sockiplast när jag var liten och gick på gymnastik :up: Skitsnyggt ju.. :D
Vad jag annars hade på mig kommer jag ine ihåg..

Men är din dotter en lite prinsessa kanske detta + leggings kan vara något? (jag antar att den är som en baddräkt med kjol, det är iaf en sådan jag tänker på!!) :)

CAR-32374_f_l_28_2816.jpg
En sån har hon ju faktiskt, frågan är bara om hon går i den fortfarande. Hon växer 1 cm/månad! :eek: Men tack för påminnelsen, jag ska leta fram och testa den :)

@Lillagoajag - tack för tips, hm ska undersökas! :)

Jag säger också gympastik! :D :rofl:

Hmm...kollat tradera?

Kan man bli "bli vän" med sin chef/fd chef på facebook? eller är det konstigt och enligt social norm "förbjudet"? mest nyfiken^^

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
395
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att spendera tid i naturen är för många en självklar del av sommaren, men det gäller att vara försiktig ute i det gröna. Just nu sprids...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 065
Senast: aiquen
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka