'Dum' fråga om hundslagsmål?

Sv: 'Dum' fråga om hundslagsmål?

Vända ryggen till vid hoppförsöken ledde till att man fick en hund på axlarna bakifrån och blev pussad på örat istället, därav att jag körde med nej + välta (och i övrigt ignorerade). Det verkade nämligen inte så kinkigt för honom och det var puss på näsan eller öronpuss han lyckades med när han hoppade ;)

Så istället var det nej och - jag erkänner - samtidigt sopa undan bakbenen för honom så han damp i golvet, så i hopplägen associerar han ju nej:et med att nästa steg är att han av någon anledning trillar omkull :angel:
(ja jag kan vara en elak djurplågarmatte ibland enligt hundarna, men de är alldeles för stora för att ens under en övergångsperiod få komma undan med sådana där saker. Utter var också hoppig när han kom, där märkte jag av en slump att han aldrig hoppade med något i munnen, så efter någon vecka där alla vägrade hälsa på honom om han inte hade något i munnen, och där det i alla lägen överdrivet berömdes när han bubbade runt något, trillade poletten ner. Nu när någon i familjen kommer, så springer Utter INNAN han ens siktar på dörren, och hämtar något att ha i munnen *s*).

Sv: 'Dum' fråga om hundslagsmål?

Äsch, bara det fungerar. :D

Själv backade jag in i lägenheten precis när min hund hade kommit, borde nog ha sett lite kul ut med matkassar och annan bröte.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 040
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 394
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 541
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais... 2
Svar
28
· Visningar
6 633
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024