Dum fråga = dumma svar! :)

Terja

Trådstartare
Har sett att de flesta (iallafall många) dressyrryttare har träns med pannband som ser ut att vara några storlekar för stor, hänger som ett utdraget u.Är det något som är inne i dressyroutfiten eller har det bara blivit så...?

VNHanassie1a.jpg
OBS! Lånat bild, ej min...

Sv: Dum fråga = dumma svar! :)

Hästarna som avlas fram nuförtiden må ha utseénde, men kan måhända hjärnan vara så liten att pannan buktar inåt? Därav det hängande pannbandet.. :angel:

Nej seriöst. inte en aning :D

Det är snyggt!
Hästen på bilden är dessutom en ponny med mkt welsh/arab i = liten och smäcker, det är svårt att hitta snygga träns till sådana:D

ooh, är det??
Kanske också ska köpa et sånt till min buse då :p

Till TS: Dock tycker jag det är svårt att få ett pannband i läder att hänga så som på bilden, eftesom läder är rätt "fast". Det vore i så fall om pannbandet var utformat som ett u.
Annars väldigt mjukt läder.

Har själv en welsh/arab och att hitta träns till honom är en gåta och ett hopplöst fall.
Full har det bästa pannbandet men för stora i sidostycken och käkrem, så man vet inte vad man ska välja riktigt.
Så det är nog svårt att få det att passa på alla plan. Vissa delar är svårare än andra.

Min personliga åsikt är att det är skitsnyggt! Speciellt på såna här ädla hästar :love:

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror många överskattar storleken på sina hästar... att man köper ett full-pannband istället för cob bara för att man ska känna att hästen är större än den egentligen är... det gäller ju bara dom med "små hästar" självklart.

Det är modernt helt enkelt, inte någon miss om att det blivit för stort, finns även pannband som är formade så från början

Lånar bilder från Victovie:

januari060.jpg

Vr07007.jpg

Jag tycker att de är ursnyggt när de är så:love:

Senast ändrad:

*kl*

Jag har också undrat över det! Men de flesta pannband som "hänger" så är inte formade på det viset som Lancet har skrivit/lagt in bild på,så jag fattar inte alls hur det kommer sig med vanliga pannband,hehe.

Har några bra bilder på Pether Markne och hans hingst-vars pannband "hänger" så.

Rätt(Väldigt) snyggt på denna häst-för han har SÅ snygg huvudform:love:
S1031136.jpg

S1031174.jpg

(Copyright på bilderna!!):D

är man envis smörjer dem mycket, jag har även böjt ner mia lite med våld, så kan man få dem så:D

jag har problem att hitta pannband som blir hängandes och stora.... alltid haft stooora hästar... x-full pannband sitter tight på min nuvarande pålle...:angel:
de nedsvändga och "v" formade tycker jag är skit fula!

yelly & PrinceFair:

Smaken är som baken...;)
Men jag kan erkänna gott och väl att det inte riktigt passade till det dära tränset/kandaret-men annars så är det snyggt på den hästen.:p

Men sen är det inte alla hästar som passar i det heller,vet att min skulle vara löjligt ful om han hade ett sånt pannband:angel:

jopp, tror det är det vita fodret i nosgrimman och även färgade pannbandet som gör att det ser fel ut just på den här fålen!;)

Det är snyggt!
Hästen på bilden är dessutom en ponny med mkt welsh/arab i = liten och smäcker, det är svårt att hitta snygga träns till sådana:D

eller hur :)...jag håller med dej jag tycker också att det äre snyggt :D

Det är modernt helt enkelt, inte någon miss om att det blivit för stort, finns även pannband som är formade så från början

Lånar bilder från Victovie:

januari060.jpg

Vr07007.jpg

Jag tycker att de är ursnyggt när de är så:love:

GUD vilket snyggt pannband:D

Lancet: vet du vart Pannbandet är köpt :D?
var såå fint :)

Svarar nu när jag tillslut hittade hit: Jag köpte pannbandet i Skåne, kan skicka PM om du vill veta närmare var :D

det är ju skitsnyggt när de hänger ner! :love:
har ett som jag försöker smörja massa och trycka ner med våld och det är på väg:P

Tack för svaren, tycker det är snyggt ibland men oftast förstör det helheten tycker jag! Ska det hänga så ska det inte vara bling bling om jag får tycka till. :)

Tack igen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 768
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar