Duktig ponny!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade vi åter vår ordinarie ridlärare på lektionen. Hon har börjat hålla i lite lektioner igen men det är inte meningen att hon ska ha vår grupp än. Dagens inhopp var alltså lite tillfällig.

Vi fick rida fram självständigt en kvart medan hon sprang iväg för att amma bebisen, som passades av sin far uppe i kafeterian.

Vi red dressyr och ponnyn gick riktigt bra idag. Visst hade vi problem med galoppen som vanligt men bortsett från det så kan jag känna mig rätt nöjd. Ridläraren var också nöjd och kommenterade att även den ponnyn kan ju gå fint :) Och yttertygeln hade jag haft bra koll på. Haha, ja det får man ju lära sig när man rider den ponnyn. I början när jag red honom drog han ju iväg med mig lite titt och tätt när han sköt ut bogen. Nu kan han inte göra det med mig längre, även om han försöker ibland.

Efter ridpasset var han rejält svettig över större delen av kroppen. Även jag var svettig så vi hade nog jobbat på rätt bra båda två. Jag tror att den där ponnyn passar mig rätt bra. Får vi bara ordning på galoppfattningarna (och galoppen) också så borde vi ju kunna få till en godkänd LC också. Jag tror det kommer att ge sig.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 703
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 781
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 860
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp