Dubbla nosgrimmor ?

P

pollan

Eftersom att jag inte kan hitta till forumet "tävling" så frågar jag här istället !

Får man tävla stor häst med dubbla nosgrimmor?
Altså vanlig + Remont ?

Sv: Dubbla nosgrimmor ?

I hoppning antar jag? Ja det tror jag man får.. Har sett bilder av folk som har det iaf (iofs utomlands). Frågan är väl varför du vill ha det? Känns ju ganska bortkastad. :D

tävlingsforumet finns numera under övrigt och generellt.

Och utrustningsfrågor ställs i under det forum du vill ha hjälp. Är det en hopputrustningsfråga så ställer du frågan på hopputrustning. är det en dressyrutrustningsfråga så ställer du frågan på dressyrutrustning, osv

okej ! tack ! hittar ingenting här på buke just nu känns det som :D

Detta gällde hoppning

Men... varför vill du ha dubbla nosgrimmor? Är det inte därför aachen uppfanns?

Eftersom att hästen biter sig fast i betten och andas konstigt med aachen så vill jag ha dubbla

Men ska du ha både aachen och remont när den andas konstigt med aachen? Eller du menar att du ska ha engelsk och remont? Provat pullarnosgrimma?

Jo det gör det nog.... jag red med båda nosgrimmorna första dagen jag hade remont på den hästen och det funkade jättebra ! därav frågan! Men nu har jag testat bara remont och de var i prinsip samma sak !

frågan som jag svarade på lydde:
"Får man tävla stor häst med dubbla nosgrimmor?"
:D
men visst stämmer det som du säger på ponny :)

Ja, det får man. Här är tex pullar + engelsk
8425910.jpg

Själv skulle jag väl föredra att göra en utredning på "problemet" ist för att täppa till. Men jag känner ju inte din häst.

KL

Halv fråga halv svar. men är det inte så att manfår tävla med fast martingal utomlands så att de flesta som rider med dubbla nosgrimmor har Pullar/remont + engelsk för att fästa martingalen i den engelska?

Jo, det är sant att det är förbjudet i sverige men inte utomlands. Det låter ju rätt logiskt, i och med att det nästan bara går att använda den med engelsk, men jag har nog endå aldrig sett någon använda den så...

Ja, det får man. Här är tex pullar + engelsk
8425910.jpg

Själv skulle jag väl föredra att göra en utredning på "problemet" ist för att täppa till. Men jag känner ju inte din häst.

Herregud, rider han med Pelham, Engelsk och Pullargrimma? :eek: :eek:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 905
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Pegasus63
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar