Dubbla kallhyror

Jag tänker att man hyr utrymmet, alltså en box. Sen om man har hö, tomtar eller två ponnyer i den spelar ingen roll. Så alltså en hyra.

Min kompis hyrde boxar till sina kaniner meb hon fick faktiskt billigare för att kaninerna inte ger samma slitage som hästarna :p
 
För mig har det alltid varit det. Det har alltid ingått i de stall jag stått i. Jag har aldrig stått i kollektiv i och för sig. (Men även där ingår väl hagar, el, vatten osv?) Minsta service jag haft som ingår i kallhyran är utsläpp och morgonfodring. Hage ingår i kallhyran, liksom el. Tillgång till ridhus/paddock osv. Eller brukar det tillkomma kostnader för det?

Kallhyra är vedertaget. Det är enbart upplåtande av utrymmet. Kan vara bostad, lokal (med parkeringsplats etc), men inga tjänster ingår.

Det du kallar kallhyra är alltså INTE kallhyra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 093
Senast: mamman
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 862
Senast: Gunnar
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp