Dubbla kallhyror

Jag tänker att man hyr utrymmet, alltså en box. Sen om man har hö, tomtar eller två ponnyer i den spelar ingen roll. Så alltså en hyra.

Min kompis hyrde boxar till sina kaniner meb hon fick faktiskt billigare för att kaninerna inte ger samma slitage som hästarna :p

För mig har det alltid varit det. Det har alltid ingått i de stall jag stått i. Jag har aldrig stått i kollektiv i och för sig. (Men även där ingår väl hagar, el, vatten osv?) Minsta service jag haft som ingår i kallhyran är utsläpp och morgonfodring. Hage ingår i kallhyran, liksom el. Tillgång till ridhus/paddock osv. Eller brukar det tillkomma kostnader för det?

Kallhyra är vedertaget. Det är enbart upplåtande av utrymmet. Kan vara bostad, lokal (med parkeringsplats etc), men inga tjänster ingår.

Det du kallar kallhyra är alltså INTE kallhyra.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 914
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 938
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 251
Senast: fijja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 372
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V